Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | IE 434 | |||||||
Ders Adı İngilizce | Transportation and Logistics | |||||||
Ders Adı Türkçe | Taşımacılık ve Lojistik | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | |||||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||||
Dönem | Bahar | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 156 saat | |||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul |
IE 202 - Operations Research I |
|||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yöneylem araştırmaları konusunda ön bilgi ve GAMS yazılımını kullanma ve bilgisayar programlaması ile kod yazma yetkinliği beklenmektedir. | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | Lojistik ve taşımacılıkta yöneylem araştırmanın uygulamalarını öğrenmek | |||||||
Ders Açıklaması | Bu ders ulaştırma ve dağıtım lojistiğinde gözlemlenen planlama ve kontrol problemleriyle ilgilidir. Dersin amacı öğrencilere tesis yeri ve tahsis problemleri, servis ağı tasarım problemleri, çok-modlu ulaştırma problemleri ve araç rotalama problemleri gibi gerçek hayatta ortaya çıkanlojistik yönetimi problemlerini modellemek ve çözmek için analitik yöntemler ve yaklaşımlar hakkında sağlam bir anlayış kazandırmaktır. Öğrencinin, iyi bilinen lojistik problemlerineçözüm bulmak için gereken teori ve çözüm tekniklerini öğrenmesi ve anlaması beklenir.Bu nedenle öğrenci, yöneylem araştırmasının temellerini bilmeli, GAMS yazılımını kullanabilmeli ve bilgisayar programlama ile kod yazabilmelidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Lojistik sistem tasarımının temel ilkelerini ve kavramlarını tanımlamak ve belirtmek; 2) Uzun mesafe ve kısa mesafe yük taşımacılığı problemlerini modellemek; 3) Konum ve depo lojistiği yönetimi problemlerini modellemek; 4) Lojistik ve taşıma problemlerini çözmek için sezgisel algoritmaları keşfetmek; 5) Modelleme ve kodlama becerilerini optimizasyon yazılımı ile örnekler çözmek için uygulamak; 6) Sezgisel çözüm prosedürlerinin uygulanmasını gerçekleştirmek ve açıklamak; 7) Bir takımın etkili bir üyesi olarak çalışmak; 8) Tasarlanan bir algoritmanın gösterimini yapmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , January 2020 |
Ders Koordinatörü | PERAL TOKTAŞ PALUT |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DUYGU TAS KUTEN |
Hafta | Konu |
1) | Lojistik Tanıtımı |
2) | Uzun Mesafe Taşıma Problemleri |
3) | Seyahat Eden Satıcı Problemi |
4) | Araç Rotalama Problemleri (VRP) |
5) | Zaman Pencereli VRP |
6) | Yay Çizme Problemleri |
7) | Elektrikli VRP |
8) | Tek Aşamalı Konum Problemleri |
9) | Tek Aşamalı ve İki Aşamalı Konum Problemleri |
10) | Konum Kapsama ve p-merkez Problemleri |
11) | Hibrit Yöntemler ve Stokastik Konum Problemleri |
12) | Tedarikçilerin Seçimi |
13) | Depo Lojistik Yönetimi |
14) | Dönem Projesi Sunumları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Introduction to Logistics Systems Management. G. Ghiani, G. Laporte, R. Musmanno. 2nd Edition, John Wiley & Sons, 2013 Vehicle Routing: Problems, Methods, and Applications. P. Toth, D. Vigo, 2nd Edition, MOS & SIAM, 2014 | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif bir öğrenme yöntemi olarak "terzyüz öğrenme" ile dersler ve görüşme saatleri | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Takım çalışması olarak bir proje tamamlanacaktır. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
0212 3953717 Sınavlar ve kısa sınavlar: Kapalı kitap ve kapalı not şeklinde yapılacaktır. Devam kuralları: Sınıf içi uygulamalar, final notunun %15'ini oluşturur. Kısa sınav veya ara sınavı kaçırmak: Bu sınavlara istisnasız katılmanız ve seyahatlerinizi bu tarihlere göre planlamanız beklenmektedir. Tıbbi acil durumlar, doktor raporu ile belgelenmişse istisna kapsamındadır. Sınav günü sağlık merkezinde görüldüğünü belirten bir not, tıbbi mazeretli devamsızlık için yeterli belge sayılmaz. Not, sınava katılamayacak kadar tıbbi olarak engelli olduğunuzu belirtmelidir. Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, kaçırılan sınavın notu final sınavı notu olarak verilebilir veya telafi sınavı yapılabilir. Belirlenen günde sınava katılmaz ve geçerli bir mazeret sunmazsanız, sınavdan sıfır (0) alırsınız. İş görüşmeleri, işveren etkinlikleri, düğünler, tatiller vb. mazeret olarak kabul edilmez. Final sınavını kaçırmak: Fakülte düzenlemeleri geçerlidir. http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_14.pdf Proje teslimini kaçırmak: Proje teslim tarihleri her zaman en fazla 72 saate kadar uzatılabilir; (0,24] saat gecikmiş teslimlerde alınan notun %70’i, (24,48] saat gecikmiş teslimlerde %35’i ve (48,72] saat gecikmiş teslimlerde %10’u verilir. Uygun sınıf davranışı hatırlatması, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Proje | 1 | 5 | 20 | 25 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 2 | 1 | 9 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Final | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 156 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |