PSYC 343 Neuroscience and LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 343
Ders Adı İngilizce Neuroscience and Law
Ders Adı Türkçe Nörobilim ve Hukuk
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 147 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerden beklenenler şunlardır: Sinirbilimdeki gelişmelerin hukuk teorisi ve uygulaması üzerindeki etkisini anlamak Hukuki sorumluluğun (özellikle ceza sorumluluğu) teorik temelleri üzerine fikirler geliştirmek Farklı sosyal bağlamlarda insan davranışının nedenleri ve sonuçları hakkındaki bilgilerini kullanmak Hukuki yargılamada sinirbilimsel kanıtların kullanımının doğruluğunu tartışmak Sinirbilim ve hukuki sorumlulukla ilgili bilimsel terminolojiyi kullanmak.
Ders Açıklaması Yükselen disiplinler arası bir alan olan sinirbilim, doğal ve sosyal bilimler arasındaki pek çok yerleşik sınırı şimdiden ortadan kaldırmıştır. Motor aktiviteler ve bilişsel yetilerin altında yatan nörobiyolojik yapıları ortaya çıkarma hedefi, sosyal davranışların nedenlerini ve örüntülerini anlamada yeni ufuklar açmaktadır. Bu nedenle, ilkel, geleneksel ve modern tüm insan toplumlarında davranışları düzenlemek için kullanılan bir araç olan hukuk da sinirbilimin kapsamına girmektedir. Hukuk ve sinirbilim arasındaki etkileşim, yirmi yılı aşkın bir süredir akademik ilgi konusu olmuş ve "nörohukuk" olarak adlandırılan bir alt disiplin statüsünü kazanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Nörobilimsel gelişmelerin hukuk teorisi ve pratiği üzerindeki etkisini anlamak
2) Hukuki sorumluluğun teorik temelleri (özellikle ceza sorumluluğu) üzerine fikirleri detaylandırmak.
3) Farklı sosyal bağlamlarda insan davranışının nedenleri ve sonuçlarına dair bilgileri kullanmak
4) Yasal yargılamalarda nörobilimsel kanıtların kullanımının doğruluğunu tartışmak.
5) Nörobilim ve yasal sorumluluk ile ilgili bilimsel terminolojiyi kullanmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Ödev,Sınav
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Ödev,Sınav
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Ödev,Sınav
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. S Ödev,Sınav
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Ödev,Sınav
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Sınav
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Ödev,Sınav
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Derse Katılım,Ödev,Sınav
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Ödev,Sınav
Hazırlayan ve Tarih BANU FEMİR GÜRTUNA , December 2023
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. OZAN ERÖZDEN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giris
3) İndirgemecilik ve Uyumluluk: Determinist bir evrende özgür irade var olabilir mi?
4) Folk Psikoloji: Zihinsel durumlar ve insan davranış
5) Mens Rea: Bir suçun zihinsel unsuru
6) Neden cezalandırırız? Demokratik bir toplumda ceza politikalarının mantığı
7) Davranışsal ve Bilişsel Sinirbilim: Eski sorulara yeni cevaplar
8) Ara sınav
9) Bilinç Sinirbilimi
10) Özgür İrade Sinirbilimi
11) Saldırganlık ve Şiddetin Sinirbilimi
12) Ceza davalarında nörobilimsel kanıtların kullanımı 1
13) Ceza davalarında nörobilimsel kanıtların kullanımı 2
14) Özet: Nörobilim, yasal sorumluluk anlayışımızı değiştirecek mi?
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarHaftalık okumalar
Öğretme TeknikleriTersyüz Öğrenme
Ödev ve ProjelerDerse katılım esastır. Öğrencilerin verilen okumaları zamanında tamamlamaları ve sınıfta tartışmaya hazır olmaları beklenmektedir. Video kayıtları sadece tamamlayıcı bir kaynaktır ve diğer kaynaklarla (yani okuma materyali ve dersler) doğru şekilde kullanılmadıkça öğrencilerin başarısı üzerinde belirleyici bir etkisi olmayacaktır. Final notu şu dağılıma göre belirlenecektir: 2 ödev (eleştirel makale analizi), %30 Ara sınav, %30 Final ödevi (kısa bir akademik makale), %40 BONUS Notu: Derse katılım seviyesi %75’in (yani, en az 14 dersin 11’ine katılım) üzerinde olan ve derslerdeki tartışmalara aktif olarak katılan öğrencilere dönem sonu notuna 100 üzerinden ekstra 10 puan verilecektir. Bu derse kayıtlı öğrenciler, MEF Üniversitesi Fakültesi’nin araştırmalarına katılarak dönem sonu notuna 100 üzerinden en fazla 5 puan kazanabilirler. Ayrıntılar için ekli “Araştırma Puan Sistemi (RPS) Öğrenci Rehberi”ne bakınız.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 4 % 20
Projeler 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi erozdeno@mef.edu.tr

Devamsızlık: Katılım zorunludur. Geçerli bir mazeretle sınavı kaçıran öğrenciler, eğitmenin takdirine bağlı olarak telafi sınavı yapabilirler. Eğitmen veya sınıf arkadaşlarına karşı doğrudan veya dolaylı olarak sergilenen herhangi bir saygısız tutum veya davranış hoş karşılanmayacaktır. Akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 3 3 2 112
Proje 1 20 20
Küçük Sınavlar 1 0 0
Ara Sınavlar 1 12 3 15
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü/25 5.9
AKTS 6