İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | |||||
Ders Kodu | FADA 112 | |||||
Ders Adı İngilizce | Visual Communication II | |||||
Ders Adı Türkçe | Görsel İletişim II | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 100 saat | |||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
FADA 111 - Visual Communication I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel mimari çizim teknikleri | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Sözlü, metinsel, görsel ve grafik iletişim araçlarını entegre etmenin potansiyellerini anlamayı öğrenmek | |||||
Ders Açıklaması | Dijital beceri ve teknikler kullanarak, stüdyo tasarım süreçleri ve fikirleri belgeleyen ve yansıtarak gösteren yaratıcı dijital ve baskı tabanlı sunum hazırlamayı amaçlar. Ayrıca, tasarım stüdyosu düşüncelerini (analitik ve yorumlayıcı), kavramları ve tasarım çalışmalarını aşağıdaki kombine yollarla ifade etmeye yönelik bir dizi tekniği incelenecek: fotoğraf, çizim, eskiz, kolaj, metin, vb. Bu yarıyılda her öğrenci buna ek olarak, görsel iletişim sınıfının bir parçası olacak aktif bir tasarım stüdyosu eskiz defterini tutmaları gerekecek. Genel olarak, bu ders öğrencilere bir dizi medya ve yaklaşımla mimari öneri, çalışma ve sunumda daha açıkça ifade edilebilmesi için görme, düşünme ve yapma yollarından etkin ve ayrılmaz görüntüler oluşturma konusunda uygulama yapacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Çeşitli çizim araçları ve yöntemleriyle farklı mekânsal nitelikleri keşfetmek ve ifade etmek; 2) Fikirlerin ve tasarım çalışmalarının sunumu ile ilgili ilişkiyi gözlemlemek, analiz etmek ve yorumlamak; 3) Sözlü, görsel ve metinsel düşünme ve iletme araçlarının potansiyellerini anlamak; 4) Grafiksel ve dijital olarak ifade etmek ve sunumları düzenlemek; 5) Farklı şekillerde mimari ortamları eskizlemek, çizmek, fotoğraflamak ve tasarlamak 6) Yüksek hassasiyetle üretmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | ||||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | ||||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | ||||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | ||||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | ||||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | ||||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | ||||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | ||||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | ||||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | ||||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | ||||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | ||||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | ||||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | ||||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | ||||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | S | |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | N | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | N | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | Ödev |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | S | Ödev |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | Ödev |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | N | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | Ödev |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | Ödev |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Ödev |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Ödev |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | Ödev |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | Ödev |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | Ödev |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | H | Ödev |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | S | Ödev |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , June 2022 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi OZAN AVCI |
Hafta | Konu |
1) | Giriş // Mürekkep Çizimi |
2) | Katmanlaştırma |
3) | Katmanlaştırma |
4) | Emoji-manzara |
5) | Emoji-manzara |
6) | Sultanahmet Minyatürleri |
7) | Sultanahmet Minyatürleri |
8) | Pazar Karikatürleri |
9) | Toplu Çizim // ATÖLYE |
10) | Maçka Parkı Haritalaması |
11) | Maçka Parkı Haritalaması |
12) | Ders Yok- Resmi Tatil |
13) | Film yapımı |
14) | Film yapımı |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | ||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmenin sunumları ve sınıfın kapsamlı tartışmaları ile işlenecektir. Ders, tüm sunumların önceden kaydedilip sınıf öncesinde öğrencilere sunulduğu ‘Ters Yüz Sınıf’ modelini takip etmektedir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödevler, eskiz defteri, portfolyo | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Alan gezileri | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
avcio@mef.edu.tr - Ofis: Ozan Avcı Blok A, Oda 514 E-posta: avcio@mef.edu.tr Bu ders, gösterimler, dersler, alıştırmalar, eleştiriler ve stüdyo tartışmaları içerecektir. Atanan alıştırmalarla ilgili sözlü geri bildirim ve yönlendirme ders sırasında verilecektir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Ödevler | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 15 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.0 | ||||||
AKTS | 4 |