FADA 112 Visual Communication IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu FADA 112
Ders Adı İngilizce Visual Communication II
Ders Adı Türkçe Görsel İletişim II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: Okuma: Laboratuvar : Diğer: 4
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 100 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul FADA 111 - Visual Communication I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel mimari çizim teknikleri
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Sözlü, metinsel, görsel ve grafik iletişim araçlarını entegre etmenin potansiyellerini anlamayı öğrenmek
Ders Açıklaması Dijital beceri ve teknikler kullanarak, stüdyo tasarım süreçleri ve fikirleri belgeleyen ve yansıtarak gösteren yaratıcı dijital ve baskı tabanlı sunum hazırlamayı amaçlar. Ayrıca, tasarım stüdyosu düşüncelerini (analitik ve yorumlayıcı), kavramları ve tasarım çalışmalarını aşağıdaki kombine yollarla ifade etmeye yönelik bir dizi tekniği incelenecek: fotoğraf, çizim, eskiz, kolaj, metin, vb. Bu yarıyılda her öğrenci buna ek olarak, görsel iletişim sınıfının bir parçası olacak aktif bir tasarım stüdyosu eskiz defterini tutmaları gerekecek. Genel olarak, bu ders öğrencilere bir dizi medya ve yaklaşımla mimari öneri, çalışma ve sunumda daha açıkça ifade edilebilmesi için görme, düşünme ve yapma yollarından etkin ve ayrılmaz görüntüler oluşturma konusunda uygulama yapacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Çeşitli çizim araçları ve yöntemleriyle farklı mekânsal nitelikleri keşfetmek ve ifade etmek;
2) Fikirlerin ve tasarım çalışmalarının sunumu ile ilgili ilişkiyi gözlemlemek, analiz etmek ve yorumlamak;
3) Sözlü, görsel ve metinsel düşünme ve iletme araçlarının potansiyellerini anlamak;
4) Grafiksel ve dijital olarak ifade etmek ve sunumları düzenlemek;
5) Farklı şekillerde mimari ortamları eskizlemek, çizmek, fotoğraflamak ve tasarlamak
6) Yüksek hassasiyetle üretmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). S
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. N
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. N
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. S Ödev
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. S Ödev
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. S Ödev
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. N
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S Ödev
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S Ödev
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. H Ödev
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Ödev
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. S Ödev
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. S Ödev
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S Ödev
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. H Ödev
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. S Ödev
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S Ödev
Hazırlayan ve Tarih , June 2022
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi OZAN AVCI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş // Mürekkep Çizimi
2) Katmanlaştırma
3) Katmanlaştırma
4) Emoji-manzara
5) Emoji-manzara
6) Sultanahmet Minyatürleri
7) Sultanahmet Minyatürleri
8) Pazar Karikatürleri
9) Toplu Çizim // ATÖLYE
10) Maçka Parkı Haritalaması
11) Maçka Parkı Haritalaması
12) Ders Yok- Resmi Tatil
13) Film yapımı
14) Film yapımı
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme TeknikleriDers, eğitmenin sunumları ve sınıfın kapsamlı tartışmaları ile işlenecektir. Ders, tüm sunumların önceden kaydedilip sınıf öncesinde öğrencilere sunulduğu ‘Ters Yüz Sınıf’ modelini takip etmektedir.
Ödev ve ProjelerÖdevler, eskiz defteri, portfolyo
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıVar
Diğer AktivitelerAlan gezileri
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 70
Rapor Teslimi 1 % 10
Final 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi avcio@mef.edu.tr
-
Ofis: Ozan Avcı Blok A, Oda 514 E-posta: avcio@mef.edu.tr Bu ders, gösterimler, dersler, alıştırmalar, eleştiriler ve stüdyo tartışmaları içerecektir. Atanan alıştırmalarla ilgili sözlü geri bildirim ve yönlendirme ders sırasında verilecektir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0 3 42
Ödevler 14 0 2 28
Rapor Teslimi 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü/25 4.0
AKTS 4