İşletme (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |||||||
Ders Kodu | MBA 514 | |||||||
Ders Adı İngilizce | Marketing Management in the Changing World | |||||||
Ders Adı Türkçe | Değişen Dünyada Pazarlama Yönetimi | |||||||
Öğretim Dili | TR | |||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||||
Dönem | Güz | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | |||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul | Yok | |||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | sadece YL öğrencileri | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | Pazarlamanın temel kavramlarını öğrenmek, yeni, dijital ve daha ilgi çekici pazarlama ortamının dinamiklerini anlamak ve müşteri değeri yaratmanın ve müşteri ilişkileri kurmanın önemini değerlendirmek. | |||||||
Ders Açıklaması | Günümüzün dijital ve bağlantılı dünyasında pazarlama her zamankinden daha önemlidir. Markalar, hedef müşterilerine hizmet vermek ve müşteri memnuniyeti ve bağlılığı yaratmak için benzersiz değer önermeleri oluşturmalı ve müşterileriyle güçlü bağlar kurmalıdır. Müşteri değeri ve bağlılığı yaratmak, iyi bir pazarlama stratejisinin iki temel unsurudur. Bu bağlamda, bu ders pazarlamanın temel kavramlarına odaklanmakta, tüketici ihtiyaç ve isteklerini anlamanın ve tüketicileri kararlarının merkezi olarak görmenin önemini vurgulamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Pazarlama sürecini anlamak 2) Pazarlama stratejisinin bir organizasyon için önemini anlamak 3) Pazarlama ortamını analiz etme sürecini anlamak 4) Tüketici davranışının temel özelliklerini bilmek 5) Pazarlama önerilerinin temel unsurlarını analiz edebilmek 6) Temel bir pazarlama planı tasarlayabilmek 7) Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin önemini anlamak 8) Pazarlama yoluyla sürdürülebilirliği destekleyecek çözümler sunmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) | ||||||||
2) | ||||||||
3) | ||||||||
4) | ||||||||
5) | ||||||||
6) | ||||||||
7) | ||||||||
8) | ||||||||
9) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | N | ||
2) | H | Proje | |
3) | S | Proje | |
4) | H | ||
5) | H | Proje | |
6) | S | ||
7) | S | Proje | |
8) | S | ||
9) | S |
Hazırlayan ve Tarih | ŞİRİN GİZEM KÖSE , |
Ders Koordinatörü | BÜŞRA AYAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE |
Hafta | Konu |
1) | Dersin Tanıtımı ve Pazarlamaya Giriş |
2) | Pazarlama: Müşteri Değeri ve Bağlılığı Oluşturma |
3) | Şirket ve Pazarlama Stratejisi |
4) | Pazarlama Çevresini Analiz Etme |
5) | Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı |
6) | Tüketici Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler İçin Değer Yaratma |
7) | Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma |
8) | Yeni Ürünler Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme |
9) | Fiyatlandırma |
10) | Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma |
11) | Entegre Pazarlama İletişimi |
12) | Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama |
13) | Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal Sorumluluk ve Etik |
14) | Final Sınavı/ Projeleri |
15) | Final Sınavı/ Projeleri |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Pazarlama Yönetimi Philip Kotler, Kevin Lane Keller, 2018 Beta Yayınevi | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Her haftanın konusuyla ilgili ana kavramlar özetlenecek ve açıklanacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek yaşam örnekleri ile öğrencilere pazarlama hakkındaki perspektiflerini genişletme şansı verilecektir. Öğrencilerin sınıfta görüşlerini, fikirlerini ve sorularını paylaşmaları beklenmektedir. Akademisyen, öğrencilerin okuma, analiz yapma, örnek arama ve sınıf arkadaşlarıyla çalışma yoluyla öğrenme sorumluluğunu üstlenmeleri için öğrenmeyi kolaylaştıracaktır. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Ödevler | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |