MBA 514 Değişen Dünyada Pazarlama Yönetimi MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code MBA 514
Course Title in English Marketing Management in the Changing World
Course Title in Turkish Değişen Dünyada Pazarlama Yönetimi
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To learn the basic concepts of marketing, to understand the dynamics of the new, digital and more interesting marketing environment, and to evaluate the importance of creating customer value and establishing customer relationships.
Course Description In today’s digital and connected world, marketing is more important than ever. To serve their target customers and create customer satisfaction and loyalty, brands must create their unique value propositions and build strong bonds with their customers. Creating customer value and engagement are the two key elements of a good marketing strategy. In this context, this course focuses on the basic concepts of marketing, emphasizes the importance of understanding the consumer needs and wants, and considering consumers as the center of business decisions.
Course Description in Turkish Günümüzün dijital ve bağlantılı dünyasında pazarlama her zamankinden daha önemlidir. Markalar, hedef müşterilerine hizmet vermek ve müşteri memnuniyeti ve bağlılığı yaratmak için benzersiz değer önermeleri oluşturmalı ve müşterileriyle güçlü bağlar kurmalıdır. Müşteri değeri ve bağlılığı yaratmak, iyi bir pazarlama stratejisinin iki temel unsurudur. Bu bağlamda, bu ders pazarlamanın temel kavramlarına odaklanmakta, tüketici ihtiyaç ve isteklerini anlamanın ve tüketicileri kararlarının merkezi olarak görmenin önemini vurgulamaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Pazarlama sürecini anlamak
2) Pazarlama stratejisinin bir organizasyon için önemini anlamak
3) Pazarlama ortamını analiz etme sürecini anlamak
4) Tüketici davranışının temel özelliklerini bilmek
5) Pazarlama önerilerinin temel unsurlarını analiz edebilmek
6) Temel bir pazarlama planı tasarlayabilmek
7) Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin önemini anlamak
8) Pazarlama yoluyla sürdürülebilirliği destekleyecek çözümler sunmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) N
2) H Project
3) S Project
4) H
5) H Project
6) S
7) S Project
8) S
9) S
Prepared by and Date ,
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE

Course Contents

Hafta Konu
1) Dersin Tanıtımı ve Pazarlamaya Giriş
2) Pazarlama: Müşteri Değeri ve Bağlılığı Oluşturma
3) Şirket ve Pazarlama Stratejisi
4) Pazarlama Çevresini Analiz Etme
5) Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
6) Tüketici Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler İçin Değer Yaratma
7) Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
8) Yeni Ürünler Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
9) Fiyatlandırma
10) Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma
11) Entegre Pazarlama İletişimi
12) Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama
13) Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal Sorumluluk ve Etik
14) Final Sınavı/ Projeleri
15) Final Sınavı/ Projeleri
Required/Recommended Readings
Teaching MethodsThe main concepts related to each week's topic will be summarized and explained. Students are expected to actively participate in class discussions. With videos, case studies and real-life examples, students will be given the chance to expand their perspectives on marketing. Students are expected to share their views, ideas, and questions in class. The academic will facilitate learning so that students take responsibility for learning through reading, analyzing, searching for examples, and working with classmates.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Projeler 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 10 2 12
Ödevler 2 15 2 34
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5