School/Faculty/Institute |
Graduate School |
Course Code |
MBA 514 |
Course Title in English |
Marketing Management in the Changing World |
Course Title in Turkish |
Değişen Dünyada Pazarlama Yönetimi |
Language of Instruction |
TR |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Select |
Semester |
Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
130 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
None |
Overall Educational Objective |
To learn the basic concepts of marketing, to understand the dynamics of the new, digital and more interesting marketing environment, and to evaluate the importance of creating customer value and establishing customer relationships.
|
Course Description |
In today’s digital and connected world, marketing is more important than ever. To serve their target customers and create customer satisfaction and loyalty, brands must create their unique value propositions and build strong bonds with their customers. Creating customer value and engagement are the two key elements of a good marketing strategy. In this context, this course focuses on the basic concepts of marketing, emphasizes the importance of understanding the consumer needs and wants, and considering consumers as the center of business decisions. |
Course Description in Turkish |
Günümüzün dijital ve bağlantılı dünyasında pazarlama her zamankinden daha önemlidir. Markalar, hedef müşterilerine hizmet vermek ve müşteri memnuniyeti ve bağlılığı yaratmak için benzersiz değer önermeleri oluşturmalı ve müşterileriyle güçlü bağlar kurmalıdır. Müşteri değeri ve bağlılığı yaratmak, iyi bir pazarlama stratejisinin iki temel unsurudur. Bu bağlamda, bu ders pazarlamanın temel kavramlarına odaklanmakta, tüketici ihtiyaç ve isteklerini anlamanın ve tüketicileri kararlarının merkezi olarak görmenin önemini vurgulamaktadır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Pazarlama sürecini anlamak
2) Pazarlama stratejisinin bir organizasyon için önemini anlamak
3) Pazarlama ortamını analiz etme sürecini anlamak
4) Tüketici davranışının temel özelliklerini bilmek
5) Pazarlama önerilerinin temel unsurlarını analiz edebilmek
6) Temel bir pazarlama planı tasarlayabilmek
7) Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin önemini anlamak
8) Pazarlama yoluyla sürdürülebilirliği destekleyecek çözümler sunmak
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1) |
|
|
|
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
|
N |
|
2) |
|
H |
Project
|
3) |
|
S |
Project
|
4) |
|
H |
|
5) |
|
H |
Project
|
6) |
|
S |
|
7) |
|
S |
Project
|
8) |
|
S |
|
9) |
|
S |
|
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
CEYHAN MUTLU |
Semester |
Fall |
Name of Instructor |
Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Dersin Tanıtımı ve Pazarlamaya Giriş |
2) |
Pazarlama: Müşteri Değeri ve Bağlılığı Oluşturma |
3) |
Şirket ve Pazarlama Stratejisi |
4) |
Pazarlama Çevresini Analiz Etme |
5) |
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı |
6) |
Tüketici Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler İçin Değer Yaratma |
7) |
Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma |
8) |
Yeni Ürünler Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme |
9) |
Fiyatlandırma |
10) |
Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma |
11) |
Entegre Pazarlama İletişimi |
12) |
Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama |
13) |
Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal Sorumluluk ve Etik |
14) |
Final Sınavı/ Projeleri |
15) |
Final Sınavı/ Projeleri |