MBA 514 Değişen Dünyada Pazarlama Yönetimi MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MBA 514
Ders Adı İngilizce Marketing Management in the Changing World
Ders Adı Türkçe Değişen Dünyada Pazarlama Yönetimi
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları sadece YL öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Pazarlamanın temel kavramlarını öğrenmek, yeni, dijital ve daha ilgi çekici pazarlama ortamının dinamiklerini anlamak ve müşteri değeri yaratmanın ve müşteri ilişkileri kurmanın önemini değerlendirmek.
Ders Açıklaması Günümüzün dijital ve bağlantılı dünyasında pazarlama her zamankinden daha önemlidir. Markalar, hedef müşterilerine hizmet vermek ve müşteri memnuniyeti ve bağlılığı yaratmak için benzersiz değer önermeleri oluşturmalı ve müşterileriyle güçlü bağlar kurmalıdır. Müşteri değeri ve bağlılığı yaratmak, iyi bir pazarlama stratejisinin iki temel unsurudur. Bu bağlamda, bu ders pazarlamanın temel kavramlarına odaklanmakta, tüketici ihtiyaç ve isteklerini anlamanın ve tüketicileri kararlarının merkezi olarak görmenin önemini vurgulamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Pazarlama sürecini anlamak
2) Pazarlama stratejisinin bir organizasyon için önemini anlamak
3) Pazarlama ortamını analiz etme sürecini anlamak
4) Tüketici davranışının temel özelliklerini bilmek
5) Pazarlama önerilerinin temel unsurlarını analiz edebilmek
6) Temel bir pazarlama planı tasarlayabilmek
7) Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin önemini anlamak
8) Pazarlama yoluyla sürdürülebilirliği destekleyecek çözümler sunmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
2) H Proje
3) S Proje
4) H
5) H Proje
6) S
7) S Proje
8) S
9) S
Hazırlayan ve Tarih ŞİRİN GİZEM KÖSE ,
Ders Koordinatörü BÜŞRA AYAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dersin Tanıtımı ve Pazarlamaya Giriş
2) Pazarlama: Müşteri Değeri ve Bağlılığı Oluşturma
3) Şirket ve Pazarlama Stratejisi
4) Pazarlama Çevresini Analiz Etme
5) Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
6) Tüketici Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler İçin Değer Yaratma
7) Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
8) Yeni Ürünler Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
9) Fiyatlandırma
10) Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma
11) Entegre Pazarlama İletişimi
12) Doğrudan, Çevrimiçi, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama
13) Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal Sorumluluk ve Etik
14) Final Sınavı/ Projeleri
15) Final Sınavı/ Projeleri
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPazarlama Yönetimi Philip Kotler, Kevin Lane Keller, 2018 Beta Yayınevi
Öğretme TeknikleriHer haftanın konusuyla ilgili ana kavramlar özetlenecek ve açıklanacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek yaşam örnekleri ile öğrencilere pazarlama hakkındaki perspektiflerini genişletme şansı verilecektir. Öğrencilerin sınıfta görüşlerini, fikirlerini ve sorularını paylaşmaları beklenmektedir. Akademisyen, öğrencilerin okuma, analiz yapma, örnek arama ve sınıf arkadaşlarıyla çalışma yoluyla öğrenme sorumluluğunu üstlenmeleri için öğrenmeyi kolaylaştıracaktır.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 10 2 12
Ödevler 2 15 2 34
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5