Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Ders Kodu |
LSC 505 |
Ders Adı İngilizce |
Instructional Design |
Ders Adı Türkçe |
Öğretim Tasarımı |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme,Ders |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: - |
Laboratuvar : - |
Diğer: - |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 130 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı |
Kayıt Kısıtlamaları |
Yalnızca Lisansüstü Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Öğretim tasarım modellerini tanıtarak, öğrencilerin ihtiyaçlaara uygun öğretim süreçlerini sistematik olarak tasarlaması sağlamak. |
Ders Açıklaması |
Bu ders, öğrenme koşullarının belirlenmesinde gerekli bilgi, beceri ve teknikleri öğrencilere sağlamayı hedeflemektedir. Temel odak alanları, öğretim sistemleri tasarımı ve öğretim stratejileridir. Bu ders bu konuları, hem müfredat (makro) hem de ders (mikro) düzeyinde ele alacaktır. Öğrencilerin bu becerileri, yeni öğretim sorunlarına çözümlerin verimli ve uygun maliyetli geliştirilmesi için kullanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Öğretim tasarımında sistematik bir yaklaşım kullanma rasyonelleri sağlamak
2) Öğretimsel gelişim modellerinde yaygın olarak bulunan ana unsurları tanımlar ve özetlemek
3) Öğretim tasarımı sürecinin aşamalarını ve stratejilerini tanımlamak için kullanılan terimleri tanımlamak
4) Bir öğretim tasarımı projesi üretmek.
5) Öğretim tasarımında öğretimsel teknolojileri etkili bir şekilde kullanmak.
6) Çeşitli öğretim tasarımı perspektiflerini ve felsefelerini karşılaştırmak.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) |
|
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
|
N |
|
2) |
|
N |
|
3) |
|
N |
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
N |
|
8) |
|
N |
|
9) |
|
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
, |
Ders Koordinatörü |
RUKİYE DİDEM TAYLAN |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. ZELHA TUNÇ |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
giriş |
2) |
Öğretim Tasarımının Temelleri |
3) |
Öğretim Tasarımının Temelleri |
4) |
Öğretim Tasarımının Temelleri |
5) |
Öğretim Tasarım Modelleri I
|
6) |
Öğretim Tasarım Modelleri II |
7) |
Öğrenme Teorileri |
8) |
Öğrenme Teorileri |
9) |
Öğrenme Teorileri |
10) |
Öğretim Teknolojileri |
11) |
Öğretim Teknolojileri |
12) |
Öğretim Teknolojileri |
13) |
Proje Sunumları |
14) |
Proje Sunumları |
15) |
Dönem Sonu Sınavları |
16) |
Dönem Sonu Sınavları |