LSC 505 Instructional DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu LSC 505
Ders Adı İngilizce Instructional Design
Ders Adı Türkçe Öğretim Tasarımı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisansüstü Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğretim tasarım modellerini tanıtarak, öğrencilerin ihtiyaçlaara uygun öğretim süreçlerini sistematik olarak tasarlaması sağlamak.
Ders Açıklaması Bu ders, öğrenme koşullarının belirlenmesinde gerekli bilgi, beceri ve teknikleri öğrencilere sağlamayı hedeflemektedir. Temel odak alanları, öğretim sistemleri tasarımı ve öğretim stratejileridir. Bu ders bu konuları, hem müfredat (makro) hem de ders (mikro) düzeyinde ele alacaktır. Öğrencilerin bu becerileri, yeni öğretim sorunlarına çözümlerin verimli ve uygun maliyetli geliştirilmesi için kullanması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Öğretim tasarımında sistematik bir yaklaşım kullanma rasyonelleri sağlamak
2) Öğretimsel gelişim modellerinde yaygın olarak bulunan ana unsurları tanımlar ve özetlemek
3) Öğretim tasarımı sürecinin aşamalarını ve stratejilerini tanımlamak için kullanılan terimleri tanımlamak
4) Bir öğretim tasarımı projesi üretmek.
5) Öğretim tasarımında öğretimsel teknolojileri etkili bir şekilde kullanmak.
6) Çeşitli öğretim tasarımı perspektiflerini ve felsefelerini karşılaştırmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü RUKİYE DİDEM TAYLAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ZELHA TUNÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) giriş
2) Öğretim Tasarımının Temelleri
3) Öğretim Tasarımının Temelleri
4) Öğretim Tasarımının Temelleri
5) Öğretim Tasarım Modelleri I
6) Öğretim Tasarım Modelleri II
7) Öğrenme Teorileri
8) Öğrenme Teorileri
9) Öğrenme Teorileri
10) Öğretim Teknolojileri
11) Öğretim Teknolojileri
12) Öğretim Teknolojileri
13) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları
15) Dönem Sonu Sınavları
16) Dönem Sonu Sınavları
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarHaftalık okumalar verilecektir. Herhangi bir kaynak zorunlu olarak takip edilmeyecektir.
Öğretme TeknikleriHaftada 1 gün senkronize, 1 gün asenkronize ders yapılacaktır. Senkronize derslerde, dersin konuları ve Türkiye ve dünyadan güncel örnekler interaktif bir şekilde tartışılacaktır.Asenkronize dersler için öğrencilere haftalık görevler verilecektir. Ve asenkronize derslerde bu görevler tartışılacak ve öğrenciye dönüt verilecektir. Öğrenci aktif katılımı üst düzeyde tutulacaktır.
Ödev ve Projeler-
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5