Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | IE 436 | ||||
Course Title in English | Selected Topics in IE | ||||
Course Title in Turkish | Endüstri Mühendisliğinde Seçilmiş Konular | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 153 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge on probability and optimization, and an understanding on the topics covered by industrial engineering program | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Senior standing | ||||
Overall Educational Objective | To learn various topics of industrial engineering and apply them on a selected problem. | ||||
Course Description | Selected topics in Industrial Engineering that are outside the scope of the standard undergraduate curriculum. | ||||
Course Description in Turkish | Endüstri Mühendisliği standart lisans program içeriğinde ele alınmayan seçilmiş konular. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Endüstri mühendisliğinin güncel uygulama alanlarını tanıma; 2) Güncel bir probleme bir endüstri mühendisliği aracını uygulama. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 |
---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | UTKU KOÇ , December 2020 |
Course Coordinator | TUBA AYHAN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. SEMRA AĞRALI |
Hafta | Konu |
1) | İş Planındaki Temel Kavramlara Giriş |
2) | Süreç Başlatma, süreci tanımlama, süreç kontrolü ve analiz etme |
3) | Bir süreci değerlendirme ve yeni bir süreç tasarlama |
4) | Süreç şeması oluşturma ve akış şeması sembollerini tanımlama |
5) | Sürecin ölçülmesi ve süreç iyileştirmesi |
6) | Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı |
7) | Strateji yönetiminin temel kavramları, vizyon, misyon, strateji ve politika kaynakları |
8) | Dış ve iç analiz, SWOT analizi, TOWS matris |
9) | Stratejik yönetim süreci |
10) | Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı |
11) | Proje yönetimi, değerlendirme |
12) | Proje önceliklendirme teknikleri ve proje planlaması |
13) | Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı |
14) | Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı |
15) | Final Sınavı/Proje Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | N/A | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | There will be several assignments | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | Students will apply algorithms using a computer programming language that they select | |||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
Rules for attendance: Minimum attendance requirement is 70%. Missing an assignment: Decreases the participation point. Missing a project: Project deadlines are always extendable up to 72 hours, with submissions late for (0,24] hours receive 70% of the credit they get, (24,48] hours receive 35%, and (48,72] receive 10%. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Regulations Disclaimer: The instructor reserves the right, when necessary, to alter the grading policy, change examination dates, and modify the syllabus and course content. Modifications will be announced in class. Students are responsible for the announced changes. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Proje | 1 | 23 | 1 | 24 | |||
Ödevler | 6 | 5 | 30 | ||||
Küçük Sınavlar | 5 | 2 | 1 | 15 | |||
Total Workload | 153 | ||||||
Total Workload/25 | 6.1 | ||||||
ECTS | 6 |