LSC 501 Educational NeuroscienceMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu LSC 501
Ders Adı İngilizce Educational Neuroscience
Ders Adı Türkçe Eğitim Nörobilimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi -
Ders Açıklaması Bu lisansüstü dersin amacı öğrencilere insan beyninin temel yapılarını ve işlevlerini, öğrenme süreçlerinin, hafıza oluşumunun ve konsolidasyonunun temellerini anlayarak öğrenmenin doğasını tanıtmaktır. Bu ders kapsamında, nöronların fizyolojisi, insan bilişi ve öğrenmede bireysel farklılıkların nasıl ortaya çıktığı tartışılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Sinirbilim kavramlarını kendi çalışma alanlarına entegre etmek
2) İlgili literatürdeki temel ampirik kanıtları ve çalışmaları detaylandırmak
3) Bellek oluşumu ve pekiştirilmesinin ilkelerini analiz etmek ve tartışmak
4) Bir araştırma sorusunun kapsamıyla ilgili tasarım deneyi
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü MUSTAFA ÖZCAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Sinir Sistemi Hücreleri
2) Sinir Sistemleri ve Beyin I
3) Sinir Sistemleri ve Beyin II
4) İnsan Genetiği: Bireyselliğin Biyolojik Temeli
5) Algı
6) Beyindeki temsiller
7) Dikkat
8) Öğrenme ve Bellek
9) Örtülü Bellek Depolamanın Hücresel Mekanizmaları
10) Hipokampus ve Sinirsel Temel Açık Bellek Depolama
11) Dil ve Anlam
12) Unutmanın Nörobiyolojisi
13) İnsan Beyninin İncelenmesi
14) Genel İnceleme
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar-
Öğretme Teknikleri-
Ödev ve Projeler-
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5