Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Ders Kodu |
LSC 501 |
Ders Adı İngilizce |
Educational Neuroscience |
Ders Adı Türkçe |
Eğitim Nörobilimi |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme,Ders |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: - |
Laboratuvar : - |
Diğer: - |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 130 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
- |
Ders Açıklaması |
Bu lisansüstü dersin amacı öğrencilere insan beyninin temel yapılarını ve işlevlerini, öğrenme süreçlerinin, hafıza oluşumunun ve konsolidasyonunun temellerini anlayarak öğrenmenin doğasını tanıtmaktır. Bu ders kapsamında, nöronların fizyolojisi, insan bilişi ve öğrenmede bireysel farklılıkların nasıl ortaya çıktığı tartışılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Sinirbilim kavramlarını kendi çalışma alanlarına entegre etmek
2) İlgili literatürdeki temel ampirik kanıtları ve çalışmaları detaylandırmak
3) Bellek oluşumu ve pekiştirilmesinin ilkelerini analiz etmek ve tartışmak
4) Bir araştırma sorusunun kapsamıyla ilgili tasarım deneyi
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) |
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
|
N |
|
2) |
|
N |
|
3) |
|
N |
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
N |
|
8) |
|
N |
|
9) |
|
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
, |
Ders Koordinatörü |
MUSTAFA ÖZCAN |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Sinir Sistemi Hücreleri |
2) |
Sinir Sistemleri ve Beyin I |
3) |
Sinir Sistemleri ve Beyin II |
4) |
İnsan Genetiği: Bireyselliğin Biyolojik Temeli |
5) |
Algı |
6) |
Beyindeki temsiller |
7) |
Dikkat |
8) |
Öğrenme ve Bellek |
9) |
Örtülü Bellek Depolamanın Hücresel Mekanizmaları |
10) |
Hipokampus ve Sinirsel Temel Açık Bellek Depolama |
11) |
Dil ve Anlam |
12) |
Unutmanın Nörobiyolojisi |
13) |
İnsan Beyninin İncelenmesi |
14) |
Genel İnceleme |
15) |
Final Sınav Dönemi |
16) |
Final Sınav Dönemi |