Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | CE 490 | ||||
Ders Adı İngilizce | Senior Design Project Research | ||||
Ders Adı Türkçe | İnşaat Mühendisliği Tasarım Projesi Araştırması | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Proje | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 34 saat | ||||
Ders Kredileri | 1 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | İnşaat mühendisliği tasarımında teori, metodoloji ve uygulama hakkında temel bilgi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri - 4. Sınıf | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Belirli bir gerçekçi inşaat mühendisliği problemi hakkında nasıl araştırma yapılacağını öğrenmek ve önceki derslerden edinilen bilgi ve becerileri kullanarak mühendislik standartlarını, gerçekçi kısıtlamaları ve koşulları içeren bu problemi modelleyen bir tasarım süreci zaman çizelgesi önermektir. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders İnşaat Mühendisliği bitirme tasarım projesinin ilk ayağını oluşturmaktadır. Öğrenciler takım olarak seçtikleri bir problem üzerine öncelikle literatür taraması içeren bir araştırma yapacaklardır. Daha sonra seçilen problemi baz alan bir inşaat mühendisliği sistemi veya prosesi için bir tasarım akışı önereceklerdir. Tüm süreç danışmanın idaresinde sürdürülecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uygulama için gerekli uygun teknikleri, becerileri ve modern mühendislik araçlarını uygulayarak pratik bir inşaat mühendisliği tasarım problemini tanımlamak 2) İncelenen bir tasarım projesi için resmi yazılı formatta bir tasarım süreci zaman çizelgesi sunmak; 3) Etkili sunum becerileri göstermek; 4) Etkin bir şekilde bir ekibin üyesi olarak çalışmak; 5) Gerektiğinde yeni bilgi edinmenin ve uygulamanın önemini anlamak ve kendi kendine öğrenme becerilerini göstermek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BAHADIR ŞADAN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ŞADAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Araştırma nasıl yapılır ? İntihal nedir? |
3) | Teknik rapor yazımı |
4) | Proje yönetiminin temelleri |
5) | Bitirme Tasarım Projesi ve Geoteknik Tasarım |
6) | İnşaat mühendisliğinde tasarım ve ulaştırma sistemleri tasarımının temelleri |
7) | Yapısal analiz ve sismik tasarımın temelleri |
8) | Çelik yapı tasarımının temelleri |
9) | Su kaynakları tasarımının temelleri |
10) | Takım belirleme, proje konusu seçimi |
11) | Bireysel araştırma |
12) | Bireysel araştırma |
13) | Bireysel araştırma |
14) | Sunulan taslak zaman çizelgesi aracılığıyla proje zaman çizelgesinin ilerlemesinin değerlendirilmesi |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Proje Şartları • Proje konusuyla ilgili kitaplar, makaleler, kodlar ve diğer referanslar | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders içi seminerler ve toplantılar | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bitirme Tasarım Projesi Zaman Çizelgesi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
sadanb@mef.edu.tr Öğretim Üyesi ofisi ve telefon numarası: 5. Kat, A544 Ofis saatleri: E-posta ile E-posta adresi: sadanb@mef.edu.tr Danışman ile görüşme: Danışmanınızla olan tüm görüşme düzenlemelerinden siz sorumlusunuz. Rapor: Geç teslim yapılamaz. Raporlarını zamanında teslim etmeyen öğrenciler dersten kalır. Sunum: Sunum gününü/saati kaçıran öğrenciler dersten kalır. Sınıf içi davranış hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal beyanı: YÖK Yönetmelikleri Feragatname: Eğitmen, gerektiğinde notlandırma politikasını değiştirme, sınav tarihlerini değiştirme ve müfredatı ile ders içeriğini düzenleme hakkını saklı tutar. Değişiklikler BB üzerinden duyurulacaktır. Duyurulan değişikliklerden öğrenciler sorumludur. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 10 | 0 | 1 | 10 | |||
Uygulama | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 34 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 1.4 | ||||||
AKTS | 1 |