Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 376 | ||||
Ders Adı İngilizce | Current Topics in Neuroscience | ||||
Ders Adı Türkçe | Nörobilimde Güncel Konular | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 138 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Nörobilim çalışmaları ve alt alanlarını anlamak; 21. yüzyıl nörobilim araştırmalarının güncel konularına ve bu alanda araştırma yapma yöntemlerine aşina olmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, hızlı gelişen bir alan olan nörobilimi, alt alanlarını ve bu alanların odaklandığı güncel araştırma konularını tanıtmaktır. Öğrencilere sinir sistemine dair temel bilgilerin, nörobilimin sosyal, davranışsal, afektif ve bilişsel gibi alt alanları tarafından çalışılan güncel konular ve nörogörüntüleme yöntemlerini anlatarak bu alanda yapılan araştırmaların nasıl yürütüldüğünün tanıtılması amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) nörobilimi ve nasıl geliştiğini anlamak 2) sinir sistemini ve basit fizyolojik süreçleri anlamak 3) nörobilimdeki farklı alt alanları tartışmak 4) nörobilim makalelerini tartışmak ve yeni fikirler üretmek 5) bugün yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerini nörobilimde kullanmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Derse Katılım,Sınav,Sunum |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım,Sunum |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Derse Katılım,Sunum |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Derse Katılım,Sınav,Sunum |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Derse Katılım,Sınav,Sunum |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım,Sınav,Sunum |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Derse Katılım |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Derse Katılım,Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BANU FEMİR GÜRTUNA |
Hafta | Konu |
1) | Norobilim: Gecmis, simdi ve gelecek |
2) | Noroanatomi ve degisen beyin |
3) | Norotransmitterler |
4) | Ogrenme ve bellek |
5) | Uyku ve ruya sirasinda beyin |
6) | Noropazarlama: tuketici davranisi |
7) | Ara sinav |
8) | Insan iliskilerinin norobilimi |
9) | Sosyal beyin |
10) | Afektif norobilim |
11) | Norogoruntuleme |
12) | Hayvanlarin kullanimi |
13) | Beyin hakkinda mitler |
14) | Ogrenci sunumlari ve soru-cevap |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Zorunlu okumalar: (1) Kandel, E. R., Schwartz, J. H., & Jessell, T. M. (2000). Principles of neural science. New York: McGraw-Hill, Health Professions Division. (2) Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2002). Cognitive neuroscience: The biology of the mind. New York: Norton. (3) Additional readings given by the instructor. Önerilen okumalar: (1) Panksepp, J. (1998). Affective neuroscience: The foundations of human and animal emotions. New York: Oxford University Press. (2) Pradeep, A.K. (2010). Buying Brain: Secrets for Selling to the Subconscious Mind. New Jersey: John Wiley (3) Cozolino, Louis J. (2014). The neuroscience of human relationships: attachment and the developing social brain. New York: W.W. Norton & Company. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerin her dersten önce makaleleri ve ilgili kitap bölümlerini okumaları beklenmektedir. 14. haftada, öğrenciler nörobilim konularından birine dair bir sunum yapacaklardır. Konu seçimi öğrencilerin tercihine bırakılmıştır. Sunum konuları, ara sınav haftasından geç olmamak kaydıyla eğitmene bildirilmelidir. Sunumun PDF formatı, sunumdan bir gün önce eğitmene gönderilmelidir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerin her haftanın ilgili makalelerini dersten önce okumaları ve sınıfta yapılan tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
banu.femir@gmail.com Derslerin tümüne katılım zorunludur. Derse 15 dakika geç gelen öğrenciler derse alınmayacaktır. Sınava katılamama durumunda, öğrenciler geçerli ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme ve intihal gibi hile, yalan ve aldatmanın çeşitli biçimlerine başvurulması kabul edilmeyecektir. Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliğ |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 9 | 2 | 11 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | 2 | 11 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 138 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 6 |