PSYC 376 Current Topics in NeuroscienceMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 376
Ders Adı İngilizce Current Topics in Neuroscience
Ders Adı Türkçe Nörobilimde Güncel Konular
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 138 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Nörobilim çalışmaları ve alt alanlarını anlamak; 21. yüzyıl nörobilim araştırmalarının güncel konularına ve bu alanda araştırma yapma yöntemlerine aşina olmak.
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, hızlı gelişen bir alan olan nörobilimi, alt alanlarını ve bu alanların odaklandığı güncel araştırma konularını tanıtmaktır. Öğrencilere sinir sistemine dair temel bilgilerin, nörobilimin sosyal, davranışsal, afektif ve bilişsel gibi alt alanları tarafından çalışılan güncel konular ve nörogörüntüleme yöntemlerini anlatarak bu alanda yapılan araştırmaların nasıl yürütüldüğünün tanıtılması amaçlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) nörobilimi ve nasıl geliştiğini anlamak
2) sinir sistemini ve basit fizyolojik süreçleri anlamak
3) nörobilimdeki farklı alt alanları tartışmak
4) nörobilim makalelerini tartışmak ve yeni fikirler üretmek
5) bugün yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerini nörobilimde kullanmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Derse Katılım,Sınav,Sunum
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Derse Katılım,Sunum
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Derse Katılım,Sunum
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Derse Katılım
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Derse Katılım,Sınav,Sunum
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. H Derse Katılım,Sınav,Sunum
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Derse Katılım,Sınav,Sunum
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Derse Katılım
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Derse Katılım
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Derse Katılım,Sunum
Hazırlayan ve Tarih BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BANU FEMİR GÜRTUNA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Norobilim: Gecmis, simdi ve gelecek
2) Noroanatomi ve degisen beyin
3) Norotransmitterler
4) Ogrenme ve bellek
5) Uyku ve ruya sirasinda beyin
6) Noropazarlama: tuketici davranisi
7) Ara sinav
8) Insan iliskilerinin norobilimi
9) Sosyal beyin
10) Afektif norobilim
11) Norogoruntuleme
12) Hayvanlarin kullanimi
13) Beyin hakkinda mitler
14) Ogrenci sunumlari ve soru-cevap
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarZorunlu okumalar: (1) Kandel, E. R., Schwartz, J. H., & Jessell, T. M. (2000). Principles of neural science. New York: McGraw-Hill, Health Professions Division. (2) Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2002). Cognitive neuroscience: The biology of the mind. New York: Norton. (3) Additional readings given by the instructor. Önerilen okumalar: (1) Panksepp, J. (1998). Affective neuroscience: The foundations of human and animal emotions. New York: Oxford University Press. (2) Pradeep, A.K. (2010). Buying Brain: Secrets for Selling to the Subconscious Mind. New Jersey: John Wiley (3) Cozolino, Louis J. (2014). The neuroscience of human relationships: attachment and the developing social brain. New York: W.W. Norton & Company.
Öğretme TeknikleriTersyüz öğrenme
Ödev ve ProjelerÖğrencilerin her dersten önce makaleleri ve ilgili kitap bölümlerini okumaları beklenmektedir. 14. haftada, öğrenciler nörobilim konularından birine dair bir sunum yapacaklardır. Konu seçimi öğrencilerin tercihine bırakılmıştır. Sunum konuları, ara sınav haftasından geç olmamak kaydıyla eğitmene bildirilmelidir. Sunumun PDF formatı, sunumdan bir gün önce eğitmene gönderilmelidir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÖğrencilerin her haftanın ilgili makalelerini dersten önce okumaları ve sınıfta yapılan tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi banu.femir@gmail.com

Derslerin tümüne katılım zorunludur. Derse 15 dakika geç gelen öğrenciler derse alınmayacaktır. Sınava katılamama durumunda, öğrenciler geçerli ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme ve intihal gibi hile, yalan ve aldatmanın çeşitli biçimlerine başvurulması kabul edilmeyecektir. Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliğ

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 9 2 11
Ara Sınavlar 1 9 2 11
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 6