Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 378 | ||||
Ders Adı İngilizce | Psychoanalytic Diagnosis | ||||
Ders Adı Türkçe | Psikanalitik Tanı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 154 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yetişkin psikopatolojisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Psikanalitik karakter tanısı teorik arka planına aşina olmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders öğrencinin, klinik süreçte psikanalitik bakış açısıyla kişilik örgütlenmelerini anlaması amaçlamaktadır. Derste kişilik organizasyonunun gelişimsel süreci, savunma mekanizmaları, kişilik türleri ve projektif testler gibi konular üzerinde durulacaktır. Öğrenciler psikanalitik çerçeve içerisinde yazılmış eleştirel ve ampirik materyalleri anlamış olacaktır. Dönemin sonunda öğrenciler, farklı kişilik örgütlenmelerini ayırt etmeyi ve klinik süreçteki yaklaşımları öğrenmiş olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Temel kişilik yapılarını anlamak; 2) Kişilik yapılarıyla ilgili bilimsel makaleleri değerlendirmek; 3) Gelişimsel sorunları ve psikopatolojiyle ilgili fikirleri tartışmak; 4) Fikirler arasındaki farklılıklara açık fikirli bir yaklaşım sergilemek ve gruplar arasında hoşgörü ile anlayışı teşvik etmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Derse Katılım |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Sınav,Derse Katılım |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Sınav,Derse Katılım |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Sınav,Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Sınav,Derse Katılım |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Sınav |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav,Derse Katılım |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Sınav,Derse Katılım,Sunum |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Derse Katılım,Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü | İLKSEN BOSTANCI |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. TUBA GÜLER |
Hafta | Konu |
1) | Psikanalitik Karakterin Tanısı/Kişilik Organizasyonunun Gelişim Düzeyleri |
2) | Birincil ve İkincil Savunma Süreçleri |
3) | Antisosyal Kişilikler |
4) | Narsistik Kişilikler |
5) | Şizoid Kişilikler |
6) | Paranoid Kişilikler |
7) | Depresif ve Manik Kişilikler |
8) | Ara Sınav |
9) | Mazoşistik Kişilikler |
10) | Obsesif ve Kompulsif Kişilikler |
11) | Histerik Kişilikler |
12) | Dissosiyatif Kişilikler |
13) | Tanısal Görüşme Formatı / Gözden Geçirme |
14) | Projeksiyon Testleri |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis : understanding personality structure in the clinical process(2nd ed.). New York: The Guilford Press. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders ters yüz formatında öğretilecektir. Öğrencilere her hafta bir giriş niteliğindeki çevrimiçi ders verilecektir. Sınıf zamanında, önce öğrencilerin çevrimiçi dersten aldıkları temel kavramları ne kadar iyi anladıklarını değerlendirecek ve pekiştireceğim. Eğitmen olarak, her ders için ilgili popüler okumaları hazırlayıp seçmeye taahhüt ediyorum. Öğrencilerin, hazırlık materyallerini kavramak için yeterli zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenmektedir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun bir şekilde katkıda bulunmaları da beklenmektedir. Sınıf tartışmaları, önerilen okumalar ve çeşitli videolar üzerinden de şekillenecektir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, önerilen filmi izlemeleri ve öğretilecek kavramlar temelinde ana karakterler hakkında bir değerlendirme yazmaları istenecek. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Tüm derslere katılım isteğe bağlıdır. Öğrencilerin, planlanan sınavlara katılmadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir; ancak quizler için bu geçerli değildir. Quizler için telafi sınavı yapılmayacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Kopya çekme, yalan söyleme ve sahtekarlık gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınavlar sırasında kopya çekme gibi dürüst olmayan davranışlar olarak kabul edilir ve tolere edilmeyecektir. Akademik sahtecilik ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 12 | 8 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Final | 1 | 20 | 3 | 23 | |||
Toplam İş Yükü | 154 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |