Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 378 | ||||
Course Title in English | Psychoanalytic Diagnosis | ||||
Course Title in Turkish | Psikanalitik Tanı | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 154 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
||||
Expected Prior Knowledge | Adult psychopathology | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To become familiar with the theoretical background of psychoanalytic character diagnosis. | ||||
Course Description | The course aims to enable student to understand the personality structures in the psychoanalytic clinical process. Topics covered include developmental process of personality organization, defensive processes, personality types and projective tests. The students will be able to understand and critique empirical materials written in the psychoanalytic concept. At the end of this course, student will be gained the ability of discriminating the different personality structures and approaches in the psychoanalytic clinical process. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders öğrencinin, klinik süreçte psikanalitik bakış açısıyla kişilik örgütlenmelerini anlaması amaçlamaktadır. Derste kişilik organizasyonunun gelişimsel süreci, savunma mekanizmaları, kişilik türleri ve projektif testler gibi konular üzerinde durulacaktır. Öğrenciler psikanalitik çerçeve içerisinde yazılmış eleştirel ve ampirik materyalleri anlamış olacaktır. Dönemin sonunda öğrenciler, farklı kişilik örgütlenmelerini ayırt etmeyi ve klinik süreçteki yaklaşımları öğrenmiş olacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Temel kişilik yapılarını anlamak; 2) Kişilik yapılarıyla ilgili bilimsel makaleleri değerlendirmek; 3) Gelişimsel sorunları ve psikopatolojiyle ilgili fikirleri tartışmak; 4) Fikirler arasındaki farklılıklara açık fikirli bir yaklaşım sergilemek ve gruplar arasında hoşgörü ile anlayışı teşvik etmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Exam,Participation |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Exam,Participation |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Exam,Participation |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Exam,Participation |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Exam,Participation |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Exam |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Exam,Participation |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Exam,Participation,Presentation |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,Participation,Presentation |
Prepared by and Date | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Öğr. Gör. TUBA GÜLER |
Hafta | Konu |
1) | Psikanalitik Karakterin Tanısı/Kişilik Organizasyonunun Gelişim Düzeyleri |
2) | Birincil ve İkincil Savunma Süreçleri |
3) | Antisosyal Kişilikler |
4) | Narsistik Kişilikler |
5) | Şizoid Kişilikler |
6) | Paranoid Kişilikler |
7) | Depresif ve Manik Kişilikler |
8) | Ara Sınav |
9) | Mazoşistik Kişilikler |
10) | Obsesif ve Kompulsif Kişilikler |
11) | Histerik Kişilikler |
12) | Dissosiyatif Kişilikler |
13) | Tanısal Görüşme Formatı / Gözden Geçirme |
14) | Projeksiyon Testleri |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Main Textbook: McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis : understanding personality structure in the clinical process(2nd ed.). New York: The Guilford Press. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course will be taught in the flipped format. Students will be assigned an introductory online lecture every week. During class time, I will first assess and reinforce the students’ grasp of basic concepts from the online lecture. I as the instructor commit to preparing and selecting popular readings in the concept for each class. Students will be expected to prepare for class by spending sufficient time to master the preparatory materials. They will also be expected to contribute appropriately to class discussions. Classroom discussions will also be based on the suggested readings as well as various videos. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students will be asked to watch a suggested movie and write an evaluation about the leading characters, based on the concepts are taught. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
acers@mef.edu.tr Attendance at all classes is optional. Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing scheduled exams, except quizzes. There will be no make-up exam for quizzes. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 12 | 8 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Final | 1 | 20 | 3 | 23 | |||
Total Workload | 154 | ||||||
Total Workload/25 | 6.2 | ||||||
ECTS | 6 |