Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 382 | ||||
Ders Adı İngilizce | Independent Study II | ||||
Ders Adı Türkçe | Bağımsız Çalışma II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Bireysel Çalışma,Proje | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 138 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Psikolojinin farklı alanlarında fakülte üyeleri tarafından yürütülen bilimsel araştırma projelerine katılmak ve bu araştırma projelerinde ileri düzey psikolojik araştırma pratiğini entegre edebilmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders psikolojide bağımsız çalışma dersi ile ilişkili ileri düzey prosedür ve analizleri içermektedir. Öğrenciler, fakülte üyeleri tarafından yürütülen bilimsel çalışmalarda yer alarak veri toplama, toplanan verinin kodlanması ya da makale yazım aşamasında aktif olarak yer alırlar. Ders, psikoloji alanındaki ileri düzeyde bilimsel literatür analizi içermektedir. Dönem sonunda öğrenciler ya bir araştırma raporu yazacaklar ya da sözlü sunum yapacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Psikoloji alanındaki ilgi alanlarında ileri düzey literatür bulgularını ve bilimsel makaleleri değerlendirmek; 2) Yoğun ve ileri düzey bir veri kodlama sürecine katılmak; 3) veri toplama (gerekirse); 4) Araştırma bulgularını SPSS aracılığıyla değerlendirmek; 5) Araştırma bulgularını ampirik bir formatta yazmak veya sunmak; |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Laboratuvar,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Sunum,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , March 2022 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ALİYE CANAN TAŞLIOĞLU SAYINER |
Hafta | Konu |
1) | Projeye giriş |
2) | Okuma-1 |
3) | Okuma-2, Data toplama/Kodlama |
4) | Okuma-3, Data toplama/Kodlama |
5) | Okuma-4, Data toplama/Kodlama |
6) | Data toplama/Kodlama |
7) | Proje toplantısı, Data toplama/Kodlama |
8) | Data toplama/Kodlama |
9) | Data toplama/Kodlama |
10) | Araştırma sorusunu okuma, Data analizi/Kodlama |
11) | Araştırma sorusunu okuma, Data analizi/Kodlama |
12) | Data analizi |
13) | Data analizi |
14) | Sunumlar |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders içeriği ve değerlendirme yöntemleri genel bir kılavuz olarak sunulmuştur. Proje ihtiyaçlarına bağlı olarak içerik veya değerlendirme yöntemleri değiştirilebilir. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Literatür taraması, veri toplama, veri kodlama, veri analizi. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Öğrenciler, topladıkları verileri girmek ve analiz etmek için laboratuvardaki SPSS olanaklarını, ayrıca ampirik makaleleri için literatür taraması yapmak amacıyla kullanacaklardır. | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrenciler, topladıkları verileri girmek ve analiz etmek için SPSS ile çalışacaklar ve ampirik makaleleri için literatür taraması yapacaklardır. | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden, her haftaki ders oturumundan önce o haftaya ait makaleleri okumaları istenecektir. Veri toplama veya veri kodlama süreci de tartışılacaktır. | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
senh@mef.edu.tr Ofis Saati: Daha sonra duyurulacaktır. Bu, ortak bir ders olup, araştırma projelerine bağlı olarak bir veya daha fazla öğretim üyesi, aynı ders kapsamında bağımsız çalışma öğrencileri ile çalışabilir. Öğrencilerin ders materyallerine hazırlıklı olmaları beklenmektedir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de içerir. Kopya çekme, intihal gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatmaya başvurmak dürüst olmayan bir davranıştır ve tolere edilmeyecektir. Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Proje | 1 | 10 | 10 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 138 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 6 |