PSYC 325 ParentingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 325
Ders Adı İngilizce Parenting
Ders Adı Türkçe Ebeveynlik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 145 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yetişkin Psikopatolojisi veya Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Ebeveynlik biliminin kuramsal arka planını kavramak, öz değerlendirme tekniklerini ve grup çalışmalarını kullanabilmek, pratik bilgileri günlük ve profesyonel yaşama entegre edebilmek.
Ders Açıklaması Bu ders, ilgili teorileri, incelemeleri, bilimsel çalışmaları, vakaları okumak, değerlendirmek ve eleştirel bir şekilde tartışmak ve ebeveynlikle ilgili bazı konuları derinlemesine anlamaya odaklanmaktadır. Ders boyunca öğrencilerden çeşitli araştırma makalelerini okumaları/tartışmaları ve sonunda ebeveynlere yönelik, konuyla ilgili önemli bir konuyu ele alan bilgilendirici bir broşür hazırlamaları beklenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Ebeveynlikle ilgili güncel konuları tanımlamak
2) Ebeveynliği klinik açıdan incelemek için kullanılan bilimsel ve istatistiksel yöntemleri anlamak
3) Alanla ilgili kilit noktaları anlamak
4) Ebeveynliğin nesiller arası aktarımını ve bunun benzer konular ile psikolojik belirtiler üzerindeki etkilerini anlamak
5) Teorik bilgiyi uygulamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Sınav
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Proje
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Ödev
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. S Proje
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Ödev
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. H Ödev
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Ödev
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Proje
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE ACER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) Ebeveynlik kavramları
3) Ebeveynlik kavramları
4) Ebeveynlik araştırmaları: İkili analiz ve aracı değişken modelleri
5) Ebeveynliğin nesiller arası aktarımı
6) Ebeveynliği psikolojik belirtilerle nasıl ilişkilendiririz?
7) Yansıtma Ödevi
8) Koruyucu Ruh Sağlığı Ölçümleri kapsamında Sağlıklı Ebeveynlik Uygulamalı Programları
9) Olumsuz Çocukluk Çağı Deneyimleri ve Travma
10) Ebeveynlik ve Teknoloji
11) Evebeynlik ve kardeş meseleleri
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Özet ve geri bildirim
15) Final sınavı dönemi
16) Final sınavı dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOkumalar, her hafta için ilgili dersten en az bir hafta önce paylaşılacaktır.
Öğretme TeknikleriBu derste, dersin öğretim elemanı ebeveynlikle ilgili teorileri sunar, öğrencilere ilgili okuma materyallerini sağlar ve materyaller ışığında çeşitli örnek ve vakaların tartışılmasına rehberlik eder. Ders, konu anlatımı, tartışma ve grup çalışmalarını içerir.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden bir yansıtma yazısı yazmaları ve her hafta için ilgili makaleleri okumaları beklenmektedir. Öğrenciler ayrıca, ebeveynler için bilgilendirici bir broşür hazırlayacaklardır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıÖğrencilerin, el ilanı ve sunum hazırlamak için bilgisayar (MS Office, Canva, vb.) kullanmaları beklenmektedir.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 15
Rapor Teslimi 1 % 20
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Öğretim üyesinin e-posta adresi: acers@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Sunum / Seminer 1 12 2 1 15
Proje 1 12 2 1 15
Ödevler 1 12 2 2 16
Rapor Teslimi 1 6 3 3 12
Final 1 15 2 17
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6