Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 325 | ||||
Ders Adı İngilizce | Parenting | ||||
Ders Adı Türkçe | Ebeveynlik | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 145 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yetişkin Psikopatolojisi veya Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ebeveynlik biliminin kuramsal arka planını kavramak, öz değerlendirme tekniklerini ve grup çalışmalarını kullanabilmek, pratik bilgileri günlük ve profesyonel yaşama entegre edebilmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, ilgili teorileri, incelemeleri, bilimsel çalışmaları, vakaları okumak, değerlendirmek ve eleştirel bir şekilde tartışmak ve ebeveynlikle ilgili bazı konuları derinlemesine anlamaya odaklanmaktadır. Ders boyunca öğrencilerden çeşitli araştırma makalelerini okumaları/tartışmaları ve sonunda ebeveynlere yönelik, konuyla ilgili önemli bir konuyu ele alan bilgilendirici bir broşür hazırlamaları beklenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ebeveynlikle ilgili güncel konuları tanımlamak 2) Ebeveynliği klinik açıdan incelemek için kullanılan bilimsel ve istatistiksel yöntemleri anlamak 3) Alanla ilgili kilit noktaları anlamak 4) Ebeveynliğin nesiller arası aktarımını ve bunun benzer konular ile psikolojik belirtiler üzerindeki etkilerini anlamak 5) Teorik bilgiyi uygulamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Ödev |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Ödev |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | Ödev |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Ödev |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE ACER |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş |
2) | Ebeveynlik kavramları |
3) | Ebeveynlik kavramları |
4) | Ebeveynlik araştırmaları: İkili analiz ve aracı değişken modelleri |
5) | Ebeveynliğin nesiller arası aktarımı |
6) | Ebeveynliği psikolojik belirtilerle nasıl ilişkilendiririz? |
7) | Yansıtma Ödevi |
8) | Koruyucu Ruh Sağlığı Ölçümleri kapsamında Sağlıklı Ebeveynlik Uygulamalı Programları |
9) | Olumsuz Çocukluk Çağı Deneyimleri ve Travma |
10) | Ebeveynlik ve Teknoloji |
11) | Evebeynlik ve kardeş meseleleri |
12) | Sunumlar |
13) | Sunumlar |
14) | Özet ve geri bildirim |
15) | Final sınavı dönemi |
16) | Final sınavı dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Okumalar, her hafta için ilgili dersten en az bir hafta önce paylaşılacaktır. | ||||||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu derste, dersin öğretim elemanı ebeveynlikle ilgili teorileri sunar, öğrencilere ilgili okuma materyallerini sağlar ve materyaller ışığında çeşitli örnek ve vakaların tartışılmasına rehberlik eder. Ders, konu anlatımı, tartışma ve grup çalışmalarını içerir. | ||||||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden bir yansıtma yazısı yazmaları ve her hafta için ilgili makaleleri okumaları beklenmektedir. Öğrenciler ayrıca, ebeveynler için bilgilendirici bir broşür hazırlayacaklardır. | ||||||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin, el ilanı ve sunum hazırlamak için bilgisayar (MS Office, Canva, vb.) kullanmaları beklenmektedir. | ||||||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Öğretim üyesinin e-posta adresi: acers@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler o dersten men edilecektir ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 12 | 2 | 1 | 15 | ||
Proje | 1 | 12 | 2 | 1 | 15 | ||
Ödevler | 1 | 12 | 2 | 2 | 16 | ||
Rapor Teslimi | 1 | 6 | 3 | 3 | 12 | ||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 145 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |