ARC 201 Architectural Design IIIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 201
Ders Adı İngilizce Architectural Design III
Ders Adı Türkçe Mimari Tasarım III
Öğretim Dili EN
Ders Türü Proje
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: - Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: 12
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 858 saat
Ders Kredileri 12 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 102 - Architectural Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi İki dönemlik stüdyo çalışması
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Fiziksel ve sosyal bağlamı göz önünde bulundurarak mimari programlar oluşturmak ve ardından tutarlı bir mimari tasarım geliştirmek.
Ders Açıklaması Mimari Tasarım 3 dersi, öğrenicilerin kamusal bir yapının mimari programını ve tasarımını yerin ruhu ve potansiyelini kavramalarını sağlayarak yapacakları bir ortam yaratır. Ortak bir tema çevresinde gruplar halinde başlayan çevresel analiz çalışması bireysel tasarım projesi çalışması ile devam eder ve yapılanlar iki ara ve bir son sergi ile eleştirel tartışma ortamına sunulur. Dijital İletişim dersi ile yapılan ortak çalışmalar stüdyoda kullanılır, öğrenicilerin projenin şematik anlatım – teknik çizim- mekânsal temsil hattında üretimlerini destekler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Kentsel bağlamda temel mimari programlar üretmek
2) Mimari tasarımın sistemsel yönüne dair içgörü geliştirmek ve deneyim uygulamak
3) Mekansal organizasyon konusunda becerileri göstermek
4) Mimari tasarımda dijital temsil becerilerine yönelik iyi bir hakimiyet sergilemek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (B2 seviyesine eşdeğer).
2) Farklı bakış açılarını göz önünde bulundurarak fikirleri sorgulama ve yorumlama, veri toplama ve kullanma, insanlara, yerlere ve çevreye ilişkin kavramlar geliştirme ve bireysel kararlar alma yeteneği.
3) Tasarım sürecini iletmenin yanı sıra fikirleri geliştirmek için serbest el ve dijital çizim teknikleri de dahil olmak üzere uygun grafik yöntemlerini kullanma becerisi (ECDL ileri seviye).
4) Mekan, iklim, insan, toplum gibi faktörleri göz önünde bulundurarak mimari tasarımın temel prensiplerini kullanabilme ve mevcut prensipleri eş zamanlı olarak ilgili örneklerde ifade edebilme becerisi.
5) Mimarlık ve kentsel tasarım projeleri geliştirilirken, tarihi koruma ilkelerinin yanı sıra iklimsel, teknolojik, sosyoekonomik, kültürel etkenlerin şekillendirdiği küresel ve yerel kültürlere ait mimari ilkelerin anlaşılması.
6) İnsan davranışı ile fiziksel çevre arasındaki ilişkiyi tanımlamak için kullanılan teorileri ve yöntemleri anlamak; aynı zamanda farklı kültürlerin farklı ihtiyaçlarını, değerlerini, davranış normlarını, sosyal ve mekânsal örüntülerini anlamak.
7) Müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarını, mekan ve ekipman gereksinimlerini, saha koşullarını, ilgili yasa ve standartları da göz önünde bulundurarak tasarım süreçlerinin çeşitli aşamalarını uygulayabilme yeteneği.
8) İşlev, biçim ve sistemlerin belirlenmesinde uygulamalı araştırmanın rolünü ve bunların insan durumu ve davranışları üzerindeki etkisini anlamak.
9) Yer çekimi ve yanal kuvvetlere karşı dayanıklı statik ve dinamik yapı davranışının temel prensiplerinin anlaşılması, ayrıca yapısal sistemlerin gelişiminin ve uygulamalarının öğretilmesi.
10) Doğal ve tarihi kaynakları korumayı ve sağlıklı çevreler oluşturmayı amaçlayan mimari ve kentsel tasarım projelerinde sürdürülebilirlik ilkelerini uygulama becerisi.
11) Erişilebilirlik ilkelerinin yanı sıra mekanik, elektrik, yangın önleme, düşey sirkülasyon gibi yapı ve güvenlik sistemlerinin temel prensiplerini bina tasarımına uygulayabilme becerisi.
12) Malzeme, ürün, bileşen ve montajların özelliklerine ve performanslarına, çevresel etkilerine ve yeniden kullanım olanaklarına bağlı olarak seçiminde temel prensiplerin anlaşılması.
13) Şematik tasarım aşamasından tasarım geliştirme aşamasına kadar yapısal sistemler, can güvenliği ve sürdürülebilirlik prensiplerini bir arada barındıran kapsamlı bir mimari proje üretebilme yeteneği.
14) Enerji tasarrufu, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma sistemleri, hava kalitesi, güneş yönelimi, gün ışığı ve yapay aydınlatma, akustik gibi çevre sistemlerinin prensiplerinin anlaşılması; ayrıca uygun performans değerlendirme araçlarının kullanılması.
15) Bina kabuk sistemlerinin tasarımında uygun malzeme, ürün ve bileşenleri seçebilme yeteneği.
16) Çok disiplinli tasarım süreçlerinde farklı alanların prensiplerini ve kavramlarını anlayabilme ve tasarım ekibinin bir üyesi olarak başkalarıyla işbirliği içinde çalışabilme becerisi.
17) Mimarın, toplumun çevresel, sosyal ve estetik konularını dikkate alarak tasarım ve inşaat süreçlerini organize etme ve yönetme sorumluluğunu anlamak.
18) Bir binanın tasarım ve inşasını etkileyen mimarın kamu sağlığı ve güvenliği, erişilebilirlik, koruma, yapı kodları ve yönetmelikleri ile kullanıcı hakları gibi yasal sorumluluklarını anlamak.
19) Binaların tasarımı ve inşasında yer alan etik sorunları anlayabilme ve toplum yararına hizmet sunabilme yeteneği. Ayrıca, toplumun refahına katkıda bulunan küresel ve yerel ölçeklerde sosyal sorumlulukla hareket edebilme yeteneği.
20) İşler için rekabet etme, danışman seçme ve ekip oluşturma yöntemlerini anlamak, finansal yönetim ve iş planlamasını, zaman yönetimini, risk yönetimini, arabuluculuğu ve tahkimi içeren proje teslim yöntemlerini önermek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (B2 seviyesine eşdeğer). S
2) Farklı bakış açılarını göz önünde bulundurarak fikirleri sorgulama ve yorumlama, veri toplama ve kullanma, insanlara, yerlere ve çevreye ilişkin kavramlar geliştirme ve bireysel kararlar alma yeteneği. H
3) Tasarım sürecini iletmenin yanı sıra fikirleri geliştirmek için serbest el ve dijital çizim teknikleri de dahil olmak üzere uygun grafik yöntemlerini kullanma becerisi (ECDL ileri seviye). H Proje
4) Mekan, iklim, insan, toplum gibi faktörleri göz önünde bulundurarak mimari tasarımın temel prensiplerini kullanabilme ve mevcut prensipleri eş zamanlı olarak ilgili örneklerde ifade edebilme becerisi. H Proje
5) Mimarlık ve kentsel tasarım projeleri geliştirilirken, tarihi koruma ilkelerinin yanı sıra iklimsel, teknolojik, sosyoekonomik, kültürel etkenlerin şekillendirdiği küresel ve yerel kültürlere ait mimari ilkelerin anlaşılması. S Proje
6) İnsan davranışı ile fiziksel çevre arasındaki ilişkiyi tanımlamak için kullanılan teorileri ve yöntemleri anlamak; aynı zamanda farklı kültürlerin farklı ihtiyaçlarını, değerlerini, davranış normlarını, sosyal ve mekânsal örüntülerini anlamak. S
7) Müşteri ve kullanıcı ihtiyaçlarını, mekan ve ekipman gereksinimlerini, saha koşullarını, ilgili yasa ve standartları da göz önünde bulundurarak tasarım süreçlerinin çeşitli aşamalarını uygulayabilme yeteneği. H
8) İşlev, biçim ve sistemlerin belirlenmesinde uygulamalı araştırmanın rolünü ve bunların insan durumu ve davranışları üzerindeki etkisini anlamak. S
9) Yer çekimi ve yanal kuvvetlere karşı dayanıklı statik ve dinamik yapı davranışının temel prensiplerinin anlaşılması, ayrıca yapısal sistemlerin gelişiminin ve uygulamalarının öğretilmesi. S
10) Doğal ve tarihi kaynakları korumayı ve sağlıklı çevreler oluşturmayı amaçlayan mimari ve kentsel tasarım projelerinde sürdürülebilirlik ilkelerini uygulama becerisi. S
11) Erişilebilirlik ilkelerinin yanı sıra mekanik, elektrik, yangın önleme, düşey sirkülasyon gibi yapı ve güvenlik sistemlerinin temel prensiplerini bina tasarımına uygulayabilme becerisi. S
12) Malzeme, ürün, bileşen ve montajların özelliklerine ve performanslarına, çevresel etkilerine ve yeniden kullanım olanaklarına bağlı olarak seçiminde temel prensiplerin anlaşılması. H
13) Şematik tasarım aşamasından tasarım geliştirme aşamasına kadar yapısal sistemler, can güvenliği ve sürdürülebilirlik prensiplerini bir arada barındıran kapsamlı bir mimari proje üretebilme yeteneği. S
14) Enerji tasarrufu, aktif ve pasif ısıtma ve soğutma sistemleri, hava kalitesi, güneş yönelimi, gün ışığı ve yapay aydınlatma, akustik gibi çevre sistemlerinin prensiplerinin anlaşılması; ayrıca uygun performans değerlendirme araçlarının kullanılması. S
15) Bina kabuk sistemlerinin tasarımında uygun malzeme, ürün ve bileşenleri seçebilme yeteneği. S
16) Çok disiplinli tasarım süreçlerinde farklı alanların prensiplerini ve kavramlarını anlayabilme ve tasarım ekibinin bir üyesi olarak başkalarıyla işbirliği içinde çalışabilme becerisi. S
17) Mimarın, toplumun çevresel, sosyal ve estetik konularını dikkate alarak tasarım ve inşaat süreçlerini organize etme ve yönetme sorumluluğunu anlamak. S
18) Bir binanın tasarım ve inşasını etkileyen mimarın kamu sağlığı ve güvenliği, erişilebilirlik, koruma, yapı kodları ve yönetmelikleri ile kullanıcı hakları gibi yasal sorumluluklarını anlamak. N
19) Binaların tasarımı ve inşasında yer alan etik sorunları anlayabilme ve toplum yararına hizmet sunabilme yeteneği. Ayrıca, toplumun refahına katkıda bulunan küresel ve yerel ölçeklerde sosyal sorumlulukla hareket edebilme yeteneği. H
20) İşler için rekabet etme, danışman seçme ve ekip oluşturma yöntemlerini anlamak, finansal yönetim ve iş planlamasını, zaman yönetimini, risk yönetimini, arabuluculuğu ve tahkimi içeren proje teslim yöntemlerini önermek. N
Hazırlayan ve Tarih ŞEBNEM YÜCEL , March 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. DİDEM SAĞLAM

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş: Alan Gezisi, alanların potansiyelleri, fotoğraflar, belgeleme.
2) Grup Çalışması/Konu Üzerine Araştırma
3) Grup Çalışması/Konu Üzerine Araştırma
4) Grup Sunumları ve Teslim: Alan Analizi ve Konsept
5) Alan Analizi ve Konsept
6) Alan Analizi ve Konsept: Ara Dönem Değerlendirmeleri
7) Süreçte İlerleme
8) Süreçte İlerleme
9) Süreçte İlerleme
10) Süreçte İlerleme: Teknoloji Entegrasyonu
11) Süreçte İlerleme: Teknoloji Entegrasyonu
12) Süreçte İlerleme: Ara Dönem Değerlendirmeleri
13) Süreçte İlerleme: Maket yapımına ilişkin geri bildirimler
14) Son Ayarlamalar (Modelleme, Düzenlemeler)
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar-
Öğretme TeknikleriKurs, 'Ters Yüz Sınıf' modelini takip eder ve ders içi çalışmalar ile stüdyo çalışmalarını içerir. Her Cuma, dersin sonunda öğrencilerden haftalık üretimlerini paylaşılan klasöre yüklemeleri beklenir.
Ödev ve Projeler1 Araştırma, 1 Ön Hazırlık Ödevi
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıVar
Diğer AktivitelerAlan Gezileri
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 60
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yucelse@mef.edu.tr
Block A, Şebnem Yücel 526
Öğrenci katılımı tasarım stüdyosu için çok önemlidir. Hem ara değerlendirmelere hem de final değerlendirmesine katılmak, nihai not için kritik öneme sahiptir. Geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Sunum / Seminer 14 4 12 4 280
Proje 14 4 12 4 280
Ödevler 14 4 12 4 280
Final 1 3 12 3 18
Toplam İş Yükü 858
Toplam İş Yükü/25 34.3
AKTS 12