LSC 502 Educational Research MethodsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu LSC 502
Ders Adı İngilizce Educational Research Methods
Ders Adı Türkçe Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Bilimsel araştırma süreci, özellikleri, veri toplama ve değerlendirme teknikleri konusunda bilgilendirmektir.
Ders Açıklaması Eğitim alanında kullanılan araştırma teknikleri; araştırma problemi; etik ve araştırma; değişkenler ve hipotezler; literatür taraması; örnekleme; veri toplama ve ölçekler; geçerlilik ve güvenirlik; bir araştırma önerisi hazırlama; nitel ve nicel araştırma yöntemleri.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) 1. Nicel ve nitel araştırmanın önemi ve ilkelerini anlar.
2) 2. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar.
3) 3. Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını kullanır.
4) 4. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar.
5) 5. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde açıklar.
6) 6. Uygun analiz yöntemlerini kullanma konusunda yetenekleri geliştirir ve kullanır.
7) 7. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar.
8) 8. Bağımsız araştırma projelerini tasarlar ve yürütür.
9) 9. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilir.
10) 10. Bağımsız araştırma projelerini tasarlar.
11) 11. Araştırma projeleri oluşturur ve yürütür.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
Hazırlayan ve Tarih SERVET ALTAN , March 2024
Ders Koordinatörü SERVET ALTAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ZELHA TUNÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Toplantı, oryantasyon Araştırmaya Giriş
2) Bilimsel araştırmanın doğası, temelleri ve bileşenleri
3) Bilimsel araştırmanın doğası, temelleri ve bileşenleri
4) Araştırmada etik
5) Eğitim araştırmalarında problemi tanımlamak, iyi problemler nereden gelir?
6) Literatür incelemesi
7) Verilerin toplanması Numune alma ve numune alma yöntemleri
8) Nicel araştırma I
9) Nicel araştırma II
10) Nicel araştırma III
11) Karma Tasarım ve Niteliksel Araştırma I
12) Niteliksel araştırma II
13) Araştırma yazma ve raporlama
14) Araştırma yazma ve raporlama
15) Dönem Sonu Sınavları
16) Dönem Sonu Sınavları
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBüyüköztürk, S., vd., (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 30. Baskı, PEGEM. [Temel kitap, Zorunlu]
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve Projeler1. Derse Katılım (%10) Sınıf aktivitelerine ve tartışmalara katılımınız sadece kendi öğrenmeniz değil, sınıftaki diğer bireylerin öğrenmesi açısından da önemli. Bu yüzden derse katılım değerlendirilecek. 2. Final Sınavı (%40) Sınav gününe kadar olan tüm konular sınava dahildir. Sınav, çoktan seçmeli, kısa cevap ve açık uçlu sorulardan oluşacaktır. 3. Final Sunumu (%10) Araştırma önerinizi/Final projenizi belirlenen tarihten çevrim içi sunmanız beklenmektedir. Detaylar ayrıca açıklanacaktır. 4. Final Projesi ve Etik Kurul Başvurusu (%40) Etik Kurul başvurusu ve Final Projesi/Araştırma Ӧnerisi bu dersin en önemli iki temel bileşenidir.
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 10
Sunum 1 % 40
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi altans@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5