Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||||||||
Ders Kodu | LSC 502 | ||||||||||
Ders Adı İngilizce | Educational Research Methods | ||||||||||
Ders Adı Türkçe | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | ||||||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||||||
Dönem | Güz | ||||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||||||||
Genel Eğitim Hedefi | Bilimsel araştırma süreci, özellikleri, veri toplama ve değerlendirme teknikleri konusunda bilgilendirmektir. | ||||||||||
Ders Açıklaması | Eğitim alanında kullanılan araştırma teknikleri; araştırma problemi; etik ve araştırma; değişkenler ve hipotezler; literatür taraması; örnekleme; veri toplama ve ölçekler; geçerlilik ve güvenirlik; bir araştırma önerisi hazırlama; nitel ve nicel araştırma yöntemleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) 1. Nicel ve nitel araştırmanın önemi ve ilkelerini anlar. 2) 2. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar. 3) 3. Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını kullanır. 4) 4. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar. 5) 5. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde açıklar. 6) 6. Uygun analiz yöntemlerini kullanma konusunda yetenekleri geliştirir ve kullanır. 7) 7. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar. 8) 8. Bağımsız araştırma projelerini tasarlar ve yürütür. 9) 9. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilir. 10) 10. Bağımsız araştırma projelerini tasarlar. 11) 11. Araştırma projeleri oluşturur ve yürütür. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) | |||||||||||
2) | |||||||||||
3) | |||||||||||
4) | |||||||||||
5) | |||||||||||
6) | |||||||||||
7) | |||||||||||
8) | |||||||||||
9) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | N | ||
2) | N | ||
3) | N | ||
4) | N | ||
5) | N | ||
6) | N | ||
7) | N | ||
8) | N | ||
9) | N |
Hazırlayan ve Tarih | SERVET ALTAN , March 2024 |
Ders Koordinatörü | SERVET ALTAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ZELHA TUNÇ |
Hafta | Konu |
1) | Toplantı, oryantasyon Araştırmaya Giriş |
2) | Bilimsel araştırmanın doğası, temelleri ve bileşenleri |
3) | Bilimsel araştırmanın doğası, temelleri ve bileşenleri |
4) | Araştırmada etik |
5) | Eğitim araştırmalarında problemi tanımlamak, iyi problemler nereden gelir? |
6) | Literatür incelemesi |
7) | Verilerin toplanması Numune alma ve numune alma yöntemleri |
8) | Nicel araştırma I |
9) | Nicel araştırma II |
10) | Nicel araştırma III |
11) | Karma Tasarım ve Niteliksel Araştırma I |
12) | Niteliksel araştırma II |
13) | Araştırma yazma ve raporlama |
14) | Araştırma yazma ve raporlama |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Büyüköztürk, S., vd., (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 30. Baskı, PEGEM. [Temel kitap, Zorunlu] | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1. Derse Katılım (%10) Sınıf aktivitelerine ve tartışmalara katılımınız sadece kendi öğrenmeniz değil, sınıftaki diğer bireylerin öğrenmesi açısından da önemli. Bu yüzden derse katılım değerlendirilecek. 2. Final Sınavı (%40) Sınav gününe kadar olan tüm konular sınava dahildir. Sınav, çoktan seçmeli, kısa cevap ve açık uçlu sorulardan oluşacaktır. 3. Final Sunumu (%10) Araştırma önerinizi/Final projenizi belirlenen tarihten çevrim içi sunmanız beklenmektedir. Detaylar ayrıca açıklanacaktır. 4. Final Projesi ve Etik Kurul Başvurusu (%40) Etik Kurul başvurusu ve Final Projesi/Araştırma Ӧnerisi bu dersin en önemli iki temel bileşenidir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
altans@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |