Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Ders Kodu |
LSC 521 |
Ders Adı İngilizce |
Comparative Educational Thought |
Ders Adı Türkçe |
Karşılaştırmalı Eğitim Düşüncesi |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme,Ders |
Dersin Düzeyi |
Seçiniz |
Dönem |
Bahar,Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: - |
Laboratuvar : - |
Diğer: - |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 130 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Bir eğitim lideri olma yolunda kendisini geliştiren her yüksek lisans öğrencisi Türk veya yabancı bir veya tercihen birden çok eğitim düşünürü bulacak, bu düşünürün veya düşünürlerin eğitime ilişkin görüşlerini inceleyecek, tartışacak, kritiğini yapacak ve bu süreçle eş zamanlı olarak kendi eğitim düşüncesini oluşturacaktır. |
Ders Açıklaması |
Bu ders, eğitim lideri olarak yetişmekte olan Yüksek Lisans Programı öğrencilerinin Türk ve/veya yabancı eğitim düşünürlerinin fikirlerini araştırması, incelemesi, eleştirmesi, tartışması ve eş zamanlı olarak kendi eğitim düşüncelerini geliştirmeleri için tasarlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Öğrencilerin Türk ve yabancı eğitim düşünürlerinin eğitimin farklı boyutlarına ilişkin düşüncelerini öğrenmesini, eleştirmesi ve yorumlaması
2) Öğrencilerin eğitimin anlamı, amacı, öğretmenler, müfredat, yöntemler, öğrenciler, değerlendirme, değerler, eğitimde eşitlik ve benzeri gibi eğitimin temel boyutları hakkında kendi görüşlerini geliştirmesi.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
1) |
|
|
2) |
|
|
3) |
|
|
4) |
|
|
5) |
|
|
6) |
|
|
7) |
|
|
8) |
|
|
9) |
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
|
N |
|
2) |
|
N |
|
3) |
|
N |
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
N |
|
8) |
|
N |
|
9) |
|
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
, |
Ders Koordinatörü |
MUSTAFA ÖZCAN |
Dönem |
Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCAN |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Derse Giriş |
1) |
ARAŞTIRMA RAPORU NASIL YAZILACAK? |
1) |
Eğitim Düşüncesi Nedir?-I |
1) |
DÜŞÜNÜRLER HAKKINDA PAYLAŞIM YAPILACAKTIR |
1) |
“EĞİTİM DÜŞÜNCEM” RAPORUNUN ANA HATLARININ (BAŞLIKLAR VE ALT
BAŞLIKLAR, İÇİNDEKİLER SAYFASI, PLAN) SUNULMASI |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Dönem Sonu Sınavları |
1) |
Dönem Sonu Sınavları |