LSC 521 Comparative Educational ThoughtMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu LSC 521
Ders Adı İngilizce Comparative Educational Thought
Ders Adı Türkçe Karşılaştırmalı Eğitim Düşüncesi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bir eğitim lideri olma yolunda kendisini geliştiren her yüksek lisans öğrencisi Türk veya yabancı bir veya tercihen birden çok eğitim düşünürü bulacak, bu düşünürün veya düşünürlerin eğitime ilişkin görüşlerini inceleyecek, tartışacak, kritiğini yapacak ve bu süreçle eş zamanlı olarak kendi eğitim düşüncesini oluşturacaktır.
Ders Açıklaması Bu ders, eğitim lideri olarak yetişmekte olan Yüksek Lisans Programı öğrencilerinin Türk ve/veya yabancı eğitim düşünürlerinin fikirlerini araştırması, incelemesi, eleştirmesi, tartışması ve eş zamanlı olarak kendi eğitim düşüncelerini geliştirmeleri için tasarlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Öğrencilerin Türk ve yabancı eğitim düşünürlerinin eğitimin farklı boyutlarına ilişkin düşüncelerini öğrenmesini, eleştirmesi ve yorumlaması
2) Öğrencilerin eğitimin anlamı, amacı, öğretmenler, müfredat, yöntemler, öğrenciler, değerlendirme, değerler, eğitimde eşitlik ve benzeri gibi eğitimin temel boyutları hakkında kendi görüşlerini geliştirmesi.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü MUSTAFA ÖZCAN
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse Giriş
1) ARAŞTIRMA RAPORU NASIL YAZILACAK?
1) Eğitim Düşüncesi Nedir?-I
1) DÜŞÜNÜRLER HAKKINDA PAYLAŞIM YAPILACAKTIR
1) “EĞİTİM DÜŞÜNCEM” RAPORUNUN ANA HATLARININ (BAŞLIKLAR VE ALT BAŞLIKLAR, İÇİNDEKİLER SAYFASI, PLAN) SUNULMASI
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Sunum
1) Dönem Sonu Sınavları
1) Dönem Sonu Sınavları
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar-
Öğretme TeknikleriFlipped Classroom
Ödev ve Projeler-
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Projeler 1 % 15
Rapor Teslimi 1 % 5
Final 1 % 70
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5