İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | INT 336 | ||||
Ders Adı İngilizce | Interior Design and Context | ||||
Ders Adı Türkçe | İç Mekan Tasarımı ve Bağlam | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 124 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Çeşitli yeniden kullanılan yapı ve alanları deneyerek, endüstriyel miras kavramını ve terminolojisini bağlamsal düşünme ve endüstriyel üretim ortamları olarak anlamayı öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrenciye koruma ve endüstri mirası özelinde spesifik terminolojinin algılanmasını ve farklı örnekler üzerinden yorumlanmasını sağlar. Yapıya müdahale etme kriterlerinin tartışılmasını sağlar. Ders kapsamında Haliç’i endüstri mirası bağlamında algılamayı sağlar. Tersane-i Amire özelinde arazinin, binaların tanınması ve iç mimari çalışma denemesinin seçilen mekan içinde tartışılarak sunulmasını hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) endüstriyel ve kültürel miras kavramını anlamak; 2) tarihi yapılar veya alanlar hakkında yansıtılmış vizyonlarını sunmak; 3) uyarlanabilir yeniden kullanım tasarımının emsallerini anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | S | Ödev |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | H | Ödev |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | H | Ödev |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | H | Ödev |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Ödev |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | H | Ödev |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | Derse Katılım |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | H | Ödev |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Ödev |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Ödev |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | H | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | Ödev |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | Ödev |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | N | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | S | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BENEK ÇİNÇİK |
Hafta | Konu |
1) | Haliç'i Anlamak. Okuma listesi tanıtımı: İstanbul Yazıları, istanbulurbandatabase.com |
2) | Alan Gezisi: Haliç |
3) | Öğrencilerin Haliç'teki yansıyan vizyonları hakkında sunumları Haliç'in farklı zaman katmanlarını farklı haritalarda okumak |
4) | Misafir Öğretim Üyeleri |
5) | Alan Gezisi: Haliç, Süleymaniye, Fener, Balat |
6) | Misafir Öğretim Üyeleri |
7) | ICOMOS Türkiye ICOMOS Venedik Tüzüğü İç mimari ölçeğinde koruma ve endüstriyel miras için özel terminolojinin tartışılması. |
8) | Önceki derste anlatılan terminolojiyi kullanarak bir binayı eleştirmek. |
9) | Alan Gezisi: Tersane-i Amire |
10) | Öğrencilerin Tersane-i Amire'de yansıttıkları vizyonları hakkında sunumları |
11) | Ulusal ve uluslararası restorasyon ve yeniden kullanım yapı örneklerini araştırmak ve sunmak. |
12) | Mimarları ofislerinde ziyaret etmek. Mimarlar restorasyon sürecindeki deneyimlerini anlatan bir konferans verecekler. |
13) | Stüdyo Çalışması- Eskiz |
14) | Son Belgelemeler ve Eleştiriler, Sunumlar |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Kuban, D. (2010). İstanbul Yazıları: Kent ve Mimarlık Tarihi. YEM Yayınları. Kuban, D. (2010). İstanbul Bir Kent Tarihi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Wolfgang Müller-Wiener (2001). İstanbul’un Tarihsel Topoğrafyası. Yapı Kredi Yayınları. Çelik, Z. (2015). Değişen İstanbul. İş Bankası Kültür Yayınları. www.istanbulurbandatabase.com Brooker, G. (2013). Key Interiors Since 1900. Laurence King Publishing. Jokilehto, J. (1999). A History of Architectural Conservation. ICOMOS Türkiye Mimari Mirası Koruma Bildirgesi 2013. ICOMOS International Charters For Conservation and Restoration. | ||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, saha ziyaretleri, farklı eğitmenler tarafından seminerler ve sınıf tarafından kapsamlı tartışmalar içerecektir. Ders, tüm okumaların ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters-yüz Sınıf' modelini takip eder. | ||||||
Ödev ve Projeler | 4 mini sunum, 1 grup Projesi, Portfolyo | ||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||
Diğer Aktiviteler | Stüdyo grup çalışmaları ve saha çalışmaları | ||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
aslanse@mef.edu.tr E-posta: aslanse@mef.edu.tr Bu ders için katılım zorunludur. Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Sonuç olarak, 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüş ve fikirlerine saygı göstermek; ırk, dini inançlar, cinsel yönelim konusunda ayrımcı bir davranışta bulunmamak; projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere şunları içerir. İntihal yasaktır ve ciddi bir akademik suçtur. Tüm öğrenci çalışmaları, eğitmenin rehberliğinde stüdyoda öğrencinin entelektüel çabalarının sonucu olan öğrencinin orijinal çalışması olmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 1 | 1 | 1 | 42 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Final | 1 | 8 | 1 | 1 | 10 | ||
Toplam İş Yükü | 124 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |