INT 336 Interior Design and ContextMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 336
Ders Adı İngilizce Interior Design and Context
Ders Adı Türkçe İç Mekan Tasarımı ve Bağlam
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 124 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Çeşitli yeniden kullanılan yapı ve alanları deneyerek, endüstriyel miras kavramını ve terminolojisini bağlamsal düşünme ve endüstriyel üretim ortamları olarak anlamayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, öğrenciye koruma ve endüstri mirası özelinde spesifik terminolojinin algılanmasını ve farklı örnekler üzerinden yorumlanmasını sağlar. Yapıya müdahale etme kriterlerinin tartışılmasını sağlar. Ders kapsamında Haliç’i endüstri mirası bağlamında algılamayı sağlar. Tersane-i Amire özelinde arazinin, binaların tanınması ve iç mimari çalışma denemesinin seçilen mekan içinde tartışılarak sunulmasını hedefler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) endüstriyel ve kültürel miras kavramını anlamak;
2) tarihi yapılar veya alanlar hakkında yansıtılmış vizyonlarını sunmak;
3) uyarlanabilir yeniden kullanım tasarımının emsallerini anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). S Ödev
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. H Ödev
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. H Ödev
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. H Ödev
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. H Ödev
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. H Ödev
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. S
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S Derse Katılım
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. H Ödev
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. H Ödev
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Ödev
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. H
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. S Ödev
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S Ödev
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. N
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. S Sunum
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S
Hazırlayan ve Tarih , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BENEK ÇİNÇİK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Haliç'i Anlamak. Okuma listesi tanıtımı: İstanbul Yazıları, istanbulurbandatabase.com
2) Alan Gezisi: Haliç
3) Öğrencilerin Haliç'teki yansıyan vizyonları hakkında sunumları Haliç'in farklı zaman katmanlarını farklı haritalarda okumak
4) Misafir Öğretim Üyeleri
5) Alan Gezisi: Haliç, Süleymaniye, Fener, Balat
6) Misafir Öğretim Üyeleri
7) ICOMOS Türkiye ICOMOS Venedik Tüzüğü İç mimari ölçeğinde koruma ve endüstriyel miras için özel terminolojinin tartışılması.
8) Önceki derste anlatılan terminolojiyi kullanarak bir binayı eleştirmek.
9) Alan Gezisi: Tersane-i Amire
10) Öğrencilerin Tersane-i Amire'de yansıttıkları vizyonları hakkında sunumları
11) Ulusal ve uluslararası restorasyon ve yeniden kullanım yapı örneklerini araştırmak ve sunmak.
12) Mimarları ofislerinde ziyaret etmek. Mimarlar restorasyon sürecindeki deneyimlerini anlatan bir konferans verecekler.
13) Stüdyo Çalışması- Eskiz
14) Son Belgelemeler ve Eleştiriler, Sunumlar
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarKuban, D. (2010). İstanbul Yazıları: Kent ve Mimarlık Tarihi. YEM Yayınları. Kuban, D. (2010). İstanbul Bir Kent Tarihi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Wolfgang Müller-Wiener (2001). İstanbul’un Tarihsel Topoğrafyası. Yapı Kredi Yayınları. Çelik, Z. (2015). Değişen İstanbul. İş Bankası Kültür Yayınları. www.istanbulurbandatabase.com Brooker, G. (2013). Key Interiors Since 1900. Laurence King Publishing. Jokilehto, J. (1999). A History of Architectural Conservation. ICOMOS Türkiye Mimari Mirası Koruma Bildirgesi 2013. ICOMOS International Charters For Conservation and Restoration.
Öğretme TeknikleriDers, saha ziyaretleri, farklı eğitmenler tarafından seminerler ve sınıf tarafından kapsamlı tartışmalar içerecektir. Ders, tüm okumaların ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters-yüz Sınıf' modelini takip eder.
Ödev ve Projeler4 mini sunum, 1 grup Projesi, Portfolyo
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerStüdyo grup çalışmaları ve saha çalışmaları
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
TOPLAM %
Ders Yönetimi aslanse@mef.edu.tr

E-posta: aslanse@mef.edu.tr Bu ders için katılım zorunludur. Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Sonuç olarak, 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüş ve fikirlerine saygı göstermek; ırk, dini inançlar, cinsel yönelim konusunda ayrımcı bir davranışta bulunmamak; projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere şunları içerir. İntihal yasaktır ve ciddi bir akademik suçtur. Tüm öğrenci çalışmaları, eğitmenin rehberliğinde stüdyoda öğrencinin entelektüel çabalarının sonucu olan öğrencinin orijinal çalışması olmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 1 1 1 42
Ara Sınavlar 1 1 1 2
Final 1 8 1 1 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5